Monday, June 8, 2009

Malaysia vs England



iyer Malaysia lawan England...tapi bukan pasal bola...ni pasal hoki..Kejohanan Remaja Dunia...aku bukanlah peminat fanatik hoki pun...lain la kalau bolasepak kan...tak pernah seumur hidup aku tengok hoki secara live kat stadium...tapi malam semalam memecah tradisi..

Camner boleh terjebak?...2 sebab...1st..wife ajak pergi...yang ke2 dan lebih utamanya stadium hoki JB yang baru siap ni terletak lebih kurang 5 minit je perjalanan berkereta dari rumah aku...dan satu lagi yang tak kurang pentingnya...masuk percuma..hehe...



aku sampai lewat...dah abis 1st half...game start 7.30 pm...iyer la..nak lepaskan sembahyang maghrib dan makan malam dulu...parking sesak...aku ingatkan tak ramai orang...full house rupanya tempat berbumbung ni...tak dapat tempat duduk...mana taknya mat bangla pun punya lah ramai..mentang2 masuk free...



asik terlindung kepala bangla ajer...akhirnya aku ambik port ni...betul2 belakang tiang gol team Malaysia...tepi pagar pun tepi pagar la...janji view clear...dari segi fizikal mak aii...mat saleh ni bagak2 besonya...tapi dari segi skill...bebudak Malaysia nampak lagi bagus...akhirnya penat lelah aku berdiri sambil mendukung anak berbaloi baloi jugak la pasal team Malaysia menang 1-0...jadi la..




Kalau Malaysia masuk final...mungkin aku akan pergi lagi kot...seronok pulak...hehe..
Sekian laporan langsung dari Stadium Hoki JB...majulah sukan untuk negara :D

10 comments:

  1. Ini sukan buleh sakit pinggang, woo.

    ReplyDelete
  2. bola dia bahaya kalau kena kat tmpt tut woo

    ReplyDelete
  3. masa sekolah menengah gua main hoki sampai terbelah bibir. Bola hinggap kat mulut daaaa...

    ReplyDelete
  4. gua dulu sekolah pun ada try hoki...kayu asik kena kaki jer mana boleh tahan..sakit tulang kering woo...

    ReplyDelete
  5. dulu mase sekolah rendah aku main hoki.. mase sekolah menengah sekolah aku takde team hoki.. terus terjebak main rugby...

    ehhh.. team rugby malaysia berjaye masuk divison 1 asia tahun depan... sabtu lepas rugby melesia (di rank 70+ dunia) mengalah kan rugby cine (rank 40 dunia).. point 43 berbalas 15...

    dan mase abes game.. ade sorang peminat rugby jerit.. 'lupekan bolasepak, bolasepak sayur'... heheheh

    ReplyDelete
  6. ni stadium baru kat tmn daya tu ye...??

    free eh...?

    ReplyDelete
  7. hoki huhu

    dulu aku main for school.

    dulu2 la..

    sekarang..diri kat padang je aku dah berpeluh2 nak pengsan, apa lagi nak jog atau lari haha

    ReplyDelete
  8. dulu zaman kat ITM petang2 selalu gak main rugby suka2...mentang2 la gua kurus kering...dorang asik pass bola kat gua jer...siak arr..last2 wa lepak tepi padang layan tengok team bola tampar wanita training...hehe...

    a'aah eddie...stadium taman daya...masuk free...1st day boleh parking dlm...semalam vs korea dah tak boleh pulak...sapa kereta ada sticker je boleh masuk dalam...giler nak menapak jauh..camner nak dapat stiker pun gau tak tau...nasib tak pergi..malaysia kalah la pulak..

    ReplyDelete
  9. Ni apa hal tengok hoki lak ni...Pas ni ManUtd main liga hoki ke?

    ReplyDelete
  10. penah jugak terjebak dalam hoki ni masa sekolah dulu


    penah ikut training ...tapi tak lepas selection pun huhuhu

    ReplyDelete