Monday, August 23, 2010

Rough Boy

Masih dalam keadaan malas nak review cd...tambah pulak Manchester United seri jer pulak malam tadi...memang badi betul la lawan Fulham kalau kat Craven Cottage ni...apa2 pun tahniah untuk Paul Scholes...150 gol tu...memang legend beb!

Dan aku pun skit frust jugak...pasal sampai semalam ahad (22/08)..aku masih tak dapat cari The Final Frontier...3 tempat sekitar JB (Plaza Kotaraya, CitySquare dan Jusco Tebrau) semua kedai kasetnya hampeh...Jb sekarang memang leceh la kalau nak cari cd2 metal ni...apa2 pun aku sikit happy la pasal aku jumpa cd baru Ratt "Infestation" kat Jusco Tebrau...kira penawar duka la ni...hehehe..

Hari ni layan lagu jer la...dah Eddie tu hari sebut ZZ Top...kepala aku ni asik terngiang2 je lagu Rough Boy....ni lagu dari album tahun 1985 mereke bertajuk Afterburner...kalau korang biasa dengar Sinar FM...selalu jugak dulu dorang bukak lagu ni...aku first dengar lagu ni zaman kaset Apache dulu...tak silap Kerrang Compilation...tu jam aku tak berapa ambik tau pun ZZ Top ni...apa yang aku tau pasal ZZ top cuma dorang janggut panjang2...gitar pelik2 dan kereta antik Hot Rod dia tu ...tapi lepas dengar lagu Rough Boy ni...aku start dengar lagu2 dorang...album Afterburner ni adalah didalam era perubahan muzik dorang...dari Blues Rock di tahun2 70an menjadi kearah dance electronic dengan penggunaan keyboard di tahun 80an...bermula dari album Eliminator (1983) hinggalah Recycler (1990)...tapi solo2 gitar Billy Gibbons tetap best...



Era 80an ni jugak la adalah era kegemilangan dorang...album jual juta2...banyak lagu2 hit macam "Gimme All Your Lovin'", "Legs", "Sharp Dressed Man", "Sleeping Bag" dan termasuk la Rough Boy ni....apa yang aku respek dorang ni dari dulu sampai sekarang...imej tetap tak berubah...aku pernah terbaca dorang dapat offer 1 juta US untuk cukur janggut dorang tapi tetap dorang tak nak...band member pun dari dulu sampai sekarang tetap org yang sama...

Ok...jom layan lagunya...bulan2 puasa ni layan dengar lagu2 rilek2 jek camgini memang feel...layan..

7 comments:

  1. bila turun Aeon tebrau?
    ntah 2 kita ada tersenggol kat mana 2 hahahaa

    bro, gua pun sama...

    sabtu lepas carik TFF dari bukit indah sampai tebrau city,pun tak jumpa jugak,

    so sambar cd/dvd Paul MMccartney live good Evening Newyork city buat penenang jiwa hehehe

    tak pe le ada sempat kang round Melaka/muor mana tau ada.

    ReplyDelete
  2. aku zz top stakat ada mp3 je dlm 1-2 album...

    ReplyDelete
  3. syed.. nanti kasi review ratt tu.. pada gua album tu mmg best gila.. tak sangka diorang leh recapture muzik rock 80an punya feel tu.. bukan senang band rock kangkang skang nak buat album yg dpt feel camtu.. tgk velvet revolver, la guns, great white, skid row punya album baru.. tak 80s langsung..

    ReplyDelete
  4. Portdy...gua turun semalam (ahad)...rasanya tak tersengol bahu la kita...ngan amoi jusco ada la skit2 lagi nak tersengol...hahaha...

    Ijau...esok aku turun plaza angsana...kot2 sana ada TFF...
    btw...aku pun tak dak cd ZZ Top ni...semua versi sedut jek..

    BS...infestation memang terbaik...kalau korang into 80's rock...ini album mmg rekomended!...gua tgh kemaruk Ratt sekarang ni...walaupun Robin Crosby dah x der...kemasukan Carlos Cavazo (quiet riot) mmg ngam la...nanti lapang2 kepala gua review ahh...

    ReplyDelete
  5. aku tengok ni aku teringat wayang back to the future, dorang ada kan

    ReplyDelete
  6. 'sharp dressed man', gua suka lagu ni

    ReplyDelete
  7. derang berjaya 'tapau' slash idop2 hehehe

    ReplyDelete