Tuesday, February 21, 2012

@ Tunjuk Laut Beach Resort



Cuti2 Malaysia sempena cuti maulud nabi yang lalu...ke pantai lagi...kali ni ke belah pantai timur Johor...ke Tanjung Leman..


Tanjung Leman?...tak pernah dengo?...Pulau Sibu tau?...bukan Sibu yang kat Sarawak tu...Johor pun ada Sibu jugak...Tanjung Leman lebih dikenali sebagai tapak jeti untuk ke Pulau Sibu...terletak diantara jalan dari Kota Tinggi menghala ke Mersing...tak susah cari...takder gps?...takder hal...singnboard jalan ada..


Kali ni kami bermalam di sebuah resort kat situ...Tunjuk Laut Beach Resort...ambik rumah beso sikit...sayangnya ia tidak menghala ke pantai (kalau ambik chalet baru menghala ke pantai)...tapi rumah ni betul2 kat sebelah jeti untuk ke Pulau Sibu...boleh jalan kaki jer...


Pantainya boleh tahan luas dan landai...sayangnya masa aku pegi ni...ombak kuat...air kotor...tak sesuai untuk bermandi manda...setakat bercanda ditepian pantai memang ok la...


lepak2 pantai time subuh2 camni memang feel...pantai sini memang privacy...terutama belah kat resort ni...so jangan terperanjat kalau tetiba terjumpa couple yang tengah berendek kat celah2 batu ni...(ini kisah benar...sayang tak sempat nak tangkap gambo...hahaha...)


Ni pulak pintu masuk jeti untuk ke Pulau Sibu...last aku pegi pulau ni 17 tahun yang lalu...lama giler...tu jam bangunan jeti ni pun tak ujud lagi...

pemandangan di sekitar jeti

lagi...


menuju ke pulau...tak sure bot kecik ni pegi ke pulau mana...sinia ada 2,3 pulau...kalau time ombak kuat...naik bot kecik camni...yang jenis tak biasa...konpem mabuk laut..



tempat kalau Jcorp punya…konpem ada KFC…tapi jangan pulak nak gi breakfast kat sini…KFC sini pukul 11 am  baru bukak…tapi naper la KFC tak buat macam McD…pasang astro…boleh la aku layan bola…(Malam tu game United vs Chelsea lak tu)...contohnya macam masa sesak2 nak cari tempat nengok bola kat Teluk Cempadak…sana mana nak jumpa kedai mamak…nasib ada McD walaupun terpaksa bersesak2…

Kat Resort ni ada warong yang ada astro…sayangnya lepak sampai pukul 11 pm brader kedai dah jeling2 semacam…rupanya warung tu bukak sampai pukul 10 jer…nak keluar jauh la pulak…tak tau la kalau2 kat area Felda Tenggaruh tu ada warung tayang bola…(ni hal kaki bola macam aku la...kalau yang bukan...honeymoon ker..tempat ni malamnya memang aman damai...heheh)

16 comments:

  1. pic #3 dan komennya lbh kurg mcm kat feringghi nun hehehe~ tiba2 je ada couple kluar dari celah batu... magic

    ReplyDelete
  2. gua dh penah singgah sini..otw nk pegi pulau sibu, naissss.....

    ReplyDelete
  3. masa nk ke situ tu..gua saspen la sikit..psl pa..nk ke pantai, tapi kena ikut ladang kelapa sawit..pelik jugak bunyinye..

    ReplyDelete
  4. Ijau...actually aku sempat tangkap gambo yg pompuannya..yg laki2 nyuruk...hahaha...

    Jemz...dulu2 1st time pegi pun aku pelik...biasa ngala2 ke pantai pokok kelapa...ni kebun kelapa sawit...

    ReplyDelete
  5. Bestnye tempat nie... masukkan dalam perancangan aku... nak gi tengok couple merendek....hehehe

    ReplyDelete
  6. aku tengok post ko je aku macam dah suka tempat ni.
    Berapa ketul resort place ko satu malam dorang charge?

    ReplyDelete
  7. flamming skull...kalau turun johor (JB terutamanya)...jgn lupa roger gua..

    Deaf...kalau rumah RM300...chalet kalau tak silap RM150...kalau nak ala2 apartment/hotel...boleh try resort sebelah dia...Felda Residence

    ReplyDelete
  8. bro , dah try Lotus Desaru? pada aku recomended. BTW Tunjuk Laut ni aku dah gi dua kali tahun lepas dan menginap kat Chalet harga Rm300 tu yang paling hujung sekali (dekat ngan pintu pagar gi jeti.

    ReplyDelete
  9. Portdy..Lotus lum try...dengonya memang bagus...satu hari nanti kot...ala...Desaru sekarang sejak2 ada hi-way selorong hampeh tu bukan jauh pun...heheh

    ReplyDelete
  10. alrite.. thanks.. very nice place.

    ReplyDelete
  11. tumpang tnyer...ade no chalet yg u duduk tu x? boley bg kt i? nk g sane lah..

    ReplyDelete
  12. Green Apple...
    cekidot blog dorang dasb-resort.blogspot.com atau try call no 07-7913002

    ReplyDelete
  13. tertarik sudah....chalet ni kat pulau ke kat semenanjung?

    ReplyDelete