Thursday, September 27, 2012

Elevator

Elevator (2011)


Apa yang sanggup anda lakukan jika anda bersama 8 orang yang lain terperangkap dalam lift..dan salah seorang daripadanya mempunyai bom yang menunggu masa untuk meletup...dengan tajuknya pun dah boleh anggap ceritanya pasal apa...straight to the point...takder twist yang melampau.

Ini adalah kali ke 2 dalam tempoh setahun ni aku tengok cerita pasal orang terperangkap dalam lift...tak boleh nak salahkan kalau aku asyik terbayangkan filem Devil (2010)...tapi tak boleh nak samakan Elevator dengan Devil...yang ni lebih di alam nyata...tak ada unsur2 horror super natural...walaupun ada sedikit adegan ganas berdarah di penghujungnya...tapi dari segi suspennya aku rasa Devil lagi bagus...

Cerita yang pada aku so so ajer la...agak slow terutama pada awalnya...lebih rekomenkan Devil jika nak tengok cerita pasal terperangkap dalam lift.








4 comments:

  1. cerita Devil tu kalo tak pay attention sgt mgkn agak bosan,tp bagi aku,apa2 karya M Night Shyamalan memang worth to watch walaupun ada beberapa filem dia agak flop

    ReplyDelete
  2. Adi...dah lama Night tak hasilkan filem2 yg boleh celen The Sixth Sense atau Unbreakable...dah abis idea kot..

    deaf...hahaha...

    ReplyDelete
  3. ada orang ckp Night skrg menghidap stress yg teruk,sakit mental.ada yg ckp dia skrg ni suka jadi oenerbit aje kebelakangan ni.apa2pun filem2 memang best!

    ReplyDelete