Saturday, February 16, 2013

Beasts of the Southern Wild


Misi menjejaki filem2 yang tercalon sebagai filem terbaik untuk Anugerah Academy Awards 2013.
Yang dah tengok : Silver Linings Playbook, ArgoLife of Pi



Beasts of the Southern Wild (2012)

Ini filem drama berat. Rasanya tak ramai yang boleh bertahan untuk menonton filem sebegini. Yang suka aksi, komedi dan cintan, ini bukan filem untuk anda. Saya sendiri cuma mampu bertahan selama 15 minit pertama sebelum mata mula rasa mengantuk. Kerana nak tau juga bagaimana jalan ceritanya, saya terpaksa menggunakan teknik mengelakkan ngantuk (fast forward ler...tu pun hampir2 tertidur juga...heheh..)

Ceritanya berkisarkan hubungan seorang anak perempuan dengan bapanya yang pemarah. Memang boleh tahan lakonan Quvenzhané Wallis. Tak hairan lah beliau terpilih untuk tercalon sebagai actress terbaik walaupun umur beliau cuma 10 tahun.

Filem begini bukan untuk saya dan saya tak pasti samaada ianya boleh menang filem terbaik.


**Tapi tajuk filemnya tu boleh buat tajuk album metal ek?



5 comments:

  1. ni filem produksi luar hollywood ka bro? Maksud aku foreign film ka?

    ReplyDelete
  2. tu la..ingatkan tajuk album banda apa tadi yang nak di review..hehe

    ni memang europe punya filem kot..

    ReplyDelete
  3. Tak lar...ni memang filem hollywood...

    ReplyDelete
  4. ermm... tajuk dah macam METAL...filem nanti nak kena sedut tengok..kalau mengantuk... DELETE...hehehhe

    ReplyDelete