Wednesday, April 17, 2024

Riak CDwi

Masih dalam mood Raya. Dah habis bulan puasa ni bolehlah ber"riak cdwi"...😁

Dalam mengemas rumah untuk persediaan Hari Raya minggu lepas sempat juga menyusun dan mengambil gambar beberapa keping cd terkini di dalam simpanan. Ini adalah pembelian untuk tahun 2024. Tetapi bukanlah semua. Ini tak termasuk cd baru keluaran 2024 dan beberapa keping lagi cd lainnya yang dah pun diletakkan dalam rak. (Malas nak keluarkan balik).

Tetapi yang pastinya dalam tempoh tersebut kebanyakan cd yang dibeli adalah dari genre hard rock dan pop metal (glam/hair metal). Kebelakangan ini sememangnya lebih cenderung untuk membeli cd-cd dari genre sebegini. Ada juga sedikit dari genre yang lain tetapi tak ambil gambar. Tak kena dengan tema.




Dan dalam tempoh ini juga memang tak ada pun membeli piring hitam (lp) kecuali sekeping. Harga lp yang semakin mahal dan kadar tukaran wang yang semakin teruk menyebabkan rasa tak berbaloi untuk membeli. (kecuali jika ada tajuk yang betul-betul dah lama mengidam nak beli).

Kebanyakan dari cd ini adalah cd terpakai yang dibeli dari Shopee dan buyee.jp. Majoritinya adalah dibawah RM30.

Dah banyak macam ni tak rasa akan ada kerajinan untuk menulis setiap satu….apa-apa pun masih belum terlambat untuk mengucapkan "SELAMAT HARI RAYA… MAAF ZAHIR DAN BATIN".


2 comments:

  1. kebelakangan ni hidup agak keras, beli CD antara hobi yang terpaksa ditinggalkan seketika

    #shramzb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faham... zaman anak2 sedang nak membesar sememangnya satu fasa yang mencabar

      Delete