Friday, June 2, 2023

Rawak - In the Ancient Days

Rawak adalah cd/lp yang dibeli secara rawak yang tiada perancangan awal tetapi dibeli bersama-sama dengan cd/lp yang memang dicari kerana ianya secara purata akan dapat menjimatkan kos postage dan adakalanya percuma...

Asgard - In the Ancient Days (1986)

Ada cd yang dibeli kerana tertarik dengan cover artworknya. Ini adalah salah satu darinya. Tambah pula ianya adalah terbitan Noise Records. Satu masa dahulu memang teruja nak dengar apa-apa sahaja produk dari Noise Records.

Dah beli baru tahu yang mereka adalah band yang berasal dari Belanda. Sebuah negara yang bukan sinonim dengan muzik metal. Ini bermakna mereka sememangnya hebat. Bukannya mudah nak sign dengan Noise Records.

Tetapi sayangnya, ini adalah satu-satunya album dari mereka. Mungkin dari segi jualan album mereka kurang berjaya. Tetapi sebenarnya kalau dari segi muzik dan lagunya, mereka agak setanding dengan band-band speed metal atau early thrash yang lainnya. 

Mungkin ianya bukanlah sesuatu yang baru. Tetapi jika anda pengemar metal 80an, semua yang anda mahu terutamanya dari segi lagu-lagu yang laju, rif yang melodic, chorus yang catchy pastinya akan memikat hati. 

Pembelian cd ini bolehlah dikatakan sekadar menambah satu lagi koleksi album obscure heavy metal 80an.



1 comment: