Saturday, July 1, 2023

72 Seasons

 Album terbitan 2023...

Metallica - 72 Seasons (2023)

Jujurnya saya tidak lagi mempunyai perasan teruja dengan Metallica. Nak kata pembelian ini untuk sekadar melengkapkan koleksi pun tidak juga. Ada beberapa album terkini dari mereka yang tidak saya miliki. 

Punca utama pembelian ini rasanya lebih kepada warna kulit albumnya. Warna kuningnya agak menarik perhatian (striking). Mungkin ada yang tak suka dengan cover sebegini tetapi inilah penyebab mengapa saya membelinya...haha...

Matching la warnanya dengan warna kereta saya 😁

Dari segi lagu-lagunya tak adalah saya nak kata tak sedap atau tak bagus. Ianya sememangnya kena dengan konsep Metallica sekarang. Yang tak boleh "move on" dengan 4 album terawal tetap tak akan ada rasa terkesan. 

Cumanya bagi saya jika lagu-lagu mereka durasinya lebih pendek mungkin ianya akan lebih menarik. Saya akan cepat merasa bosan dengan lagu-lagu yang panjang. Ianya samalah seperti yang berlaku kepada Iron Maiden. 

Entah mengapa band-band yang berumur ni suka sangat meleweh dengan lagu-lagu yang panjang. Sedangkan peminat berumur mereka seperti saya sudah agak sukar bagi otak untuk memproses lagu-lagu yang sebegitu. Tetapi mungkin ini hanya sekadar saya. Peminat tegar Metallica mungkin mempunyai pendapat yang lain...


1 comment:

  1. tahniah, aku satu pun tak terbeli lagi album-album terkini band yang aku follow

    ReplyDelete