Sunday, July 9, 2023

Pride & Glory

 Lagi pembelian dari shopee...

Pride & Glory - Pride & Glory (1994)

Ini adalah side projek band bagi Zakk Wylde. Tetapi saya membeli cd ini bukan kerana beliau. Ianya kerana James LoMenzo. Saya adalah peminat besar White Lion. Ketika itu sememangnya rasa teruja apabila mendapat tahu yang beliau terlibat sama dalam projek Pride & Glory. Ini adalah kemunculan pertama beliau selepas menyepi bersama White Lion. Sayangnya kaset/cd ini tidak nampak ada di jual di Malaysia.

Akhirnya selepas 29 tahun, terjumpa pula cd terpakainya di jual di Shopee dengan harga serendah RM11.32. Saya tak pernah mendengarnya sebelum ini walaupun di Spotify mahupun Youtube. Tetapi dengan harga sebegitu dan ianya adalah James LoMenzo, rasanya tak akan ada rasa menyesal pun jika lagu-lagunya tak kena dengan jiwa.

Dan ternyata ianya betul. Ianya memang tak kena pun dengan jiwa. Zakk Wylde memlih untuk lari dari imej muzik Ozzy Osbourne. Pride & Glory mengambil pengaruh southern rock ala-ala seperti seperti Lynyrd Skynyrd. Ini membuktikan yang James LoMenzo sememangnya seorang pemain bass yang versatile. Muzik yang berbeza dari White Lion ke Pride & Glory ke Megadeth .

Kesimpulannya, ini adalah satu lagi cd yang hanya akan menjadi perhiasan di rak 😁.


No comments:

Post a Comment