Tuesday, December 8, 2009

Wayang Gambo

Aku memang hantu tengok movie…tapi semenjak makin celik IT…kenal rapidshare..megaupload..hotfiles tu semua…dah bertahun aku tak membeli dvd movie (err…pirate la…tapi…sekurang2nya aku dah tak support beli piracy..si “Panjang” tokey kedai dvd Smart Pandan dah hilang satu regular customer…Holiday Plaza bertahun dah tak pegi..)..panggung wayang lagi ler pulak…walaupun opis aku sebelah Cathay Cineplex…pintu masuknya kat mana pun aku tak tau…tapi setiap kali pegi surau atau toilet kena lalu situ..selalu jugak la menjeling2 poster dan gezet2 movie baru…menjeling awek jual popcorn pun ada jugak..tapi tu nanti jadi movie lain…hahaha…

Dan boleh dikatakan sekarang ni hampir tiap2 hari mendownload movie…kat opis..kat rumah…dah nak naik penuh hard disk aku ni ha..nasib baik bulan ni ada PC fair…kena beli external hardisk lagi nampak gayanya.. iyer la..kalau tak download rasa rugi pulak…bill streamyx rumah tiap2 bulan pun nak kena bayo jugak..bill opis…company dah bayo…hihi..tapi tu la bab nak menengoknya yang jadi masaalah….asik la tak dapat mencari masa..

Tapi 2 minggu kebelakangan ni..memang aku bantai2 tiap malam nengok movie…sampaikan orang rumah aku naik bising pukul berapa aku nak masuk tido…heheh..antara yang dah berjaya aku khatam…The Wrestler (baru nengok malam tadi..best), Zombieland (lawak citer ni), Advetureland (boleh tahan), Inglourious Basterds (rekomended), Up (Boleh la), Jennifer’s Body (Megan Fox…nyum..nyum..), The Hangover (ni pun best..lawak), The Proposal (biasa la..citer cintan), Drag Me to Hell (ending dia aku suka), The Last House On The Left (Ok la..), The Ugly Truth (cintan lagi..Katherine Heigl..nyum..nyum..tp aku suka la lakonan Gerad Butler), The Taking Of Pelham 123 (boleh tahan), Bride Wars (ok..ok ajer), I Love You Beth Cooper (coming of age punya comedy movie..untuk remaja tapi orang tua macam aku tengok pasal Hayden Panelttiere…hehe),The Day The Earth Stood Still (agak boring dipertengahan jalan..) dan apa lagi ek..lupa dah…

Cerita2 dia atas tadi antara yang aku tengok sampai abis tanpa forward2…maknanya boleh masuk la kat kepala aku…tapi citer2 seperti ni 2012, GI Joe, Surrogates, Street Fighter dll… malah Transformer 2 pun (ni nengok semata2 pasal Megan Fox..huhu ) antara cerita yang aku bosan…harap berdentam dentum kesan CGI…jalan cerita hampeh…bukan untuk aku la..

Banyak lagi tunggu giliran nak nengok..antaranya District 9, The Final Destination,Watchmen, Knowing, Public Enemises, 500 Days Of Summer. Gamer, The Box, The Uninvited, Paul Blart:Mall Cop, I love You Man, Valkyrie, Planet 51, Cloudy With A Chance Of Mearballs, In The Loop..iskh banyak lagi la..kekadang sampai lupa filem tu aku dah download…tu lum masuk citer Melayu,Jepun dan Korea lagi…

Sekarang ni pula tengah dok usha2 The Twilight Saga : New Moon…belum keluar la versi screener maupun R5..dvdrip lagi la lama nunggu…tapi…ni bukan untuk aku…untuk anak aku la…(konon)hehehe..

Dah tercerita pasal filem…ada satu lagu dari filem yang aku betul2 suka…suka lagunya…filemnya tak berapa suka…lagu lama dari tahun 1993…di petik dari soundtrack filem Last Action Hero…lagu ni memang tak terdapat dalam mana2 studio album Megadeth…Angry Again…Terbaek..layannnnn…



* Sebenonya tujuan asal aku untuk entry ni adalah untuk mereview salah satu filem yang aku dah tengok…tapi lain yang di kepala lain pulak yang kat tangan menaip…review filem lain kali ahh…hehe..

14 comments:

  1. Baru lepas tengok District 9. Not bad.

    Watchmen, bukan gua nye taste. Lembab. Sampei terlelap gua depan iPhone.

    Valkyrie, best. Buleh tengok 2-3 kali.

    Most exciting movies gua tengok taon nih, Lord Of The Rings trilogy. Dekat 9 jam. Tengok sekali raup, baru paham betol-betol. Itupon wonder berapa lama Frodo & Sam punya journey sampei ke pengujung tuh. Dalam movie looks like 2-3 minggu. LOL.

    ReplyDelete
  2. ia.. sekali layan.. berceretek movie!!!

    ReplyDelete
  3. filem gamer pun gempaq (aku rasa filem ni mmg xlepas masuk pawagam m'sia)... tp aku skrg dah jarang sedut filem

    ReplyDelete
  4. inglorious bastard... cite yg aku nak tengok.. tapi lom dpt lagi..

    aku bese beli dvd 5 hengget jerk.. byk cite perang dan lawan-lawan yg aku beli....

    ReplyDelete
  5. District 9 memang mengejutkan beb... tanpa actors A grade dari Holiwud tapi dasat...

    gua baru abis layan Pelham 123, Tsunami korea, The Reader (Kate Winslet memang lemak berkrim)

    tengah proses sedut cerita klakar, Mall Cop tu, Hangover...


    gua sedut ikut Ares je.

    ReplyDelete
  6. The Twilight ? kalau aku tak suka tengok yang pertama ? adakah aku akan suka yang ke dua ?
    kehkehkeh...

    watchmen tu memang hampeh !

    aku tak tengok citer yang kill - kill die - die macam the Saw atau final destination :P
    tapi kalau ader citer alien yang bagus - bagus nanti ngko bagi tahu aku yer !

    ReplyDelete
  7. ehehe teringat plak zaman2 aku minta tolong ngko belikan dvd kat plaza tu hahahahahahahah

    ReplyDelete
  8. amboi banyak nye movie tunggu nak ditengok.

    aku last week tengok dvd pirate Ice Age 3, kelakar abis, ulang lagik tengok.

    malam tadi ada time, aku nengok Public Enemies. wooo best jugak

    ReplyDelete
  9. Last Action Hero ni mengingatkan aku juga kepada Alice In Chains punya rare track..what the hell have i?.

    Track yang hanya keluar dalam kompilasi soundtrack filem ni dan kompilasi "Nothing Safe"..

    Er..dalam circle of friend kita dah tak nampak Portdy la..Mana dia pegi ek? Johorian members boleh kasi tau?

    ReplyDelete
  10. RST..gua pun pernah..cuti duk rumah x der benda nak buat...layan Star Wars dari pagi sampai ke malam..naik berpinau mata...


    Speed..berceretek?..haha...org belah johor tak guna dan tak paham ayat ni..


    Ijau...aku baru layan Gamer separuh jalan...tertido pulak..hehe

    ReplyDelete
  11. muor...inglorious basterd memang rekomended!


    eddie...gua pun pernah try ares...tapi rasa macam rapidshare/hotfiles lagi laju la..


    terra...aku tak pernah tengok Twilight sebenonya...buku dia adala..anak aku yg baca...tapi Kristen Stewart tu memang nyum nyum jugak la...huhu.

    ReplyDelete
  12. jairo...citer young and dangerous kan?..dah bertahun tak singgah kedai tu...bulan lepas lalu situ ingat lagi ahbeng tu kat aku..dulu regular customer la kan...


    Deaf...sabtu ahad ni kalau tak der gi memana..memang aku layan movies abisa abisan la..


    zan...Last action hero satu movie yang hampeh...tapi dia punya soundtrack..memang best..Megadeth,ACDC,Anthrax,Aerosmith,Def Leppard,Tesla,Queensrychee,AIC...pergh..


    err..aku pun tertanya2..mana menghilang encik Portdy...ada sapa2 tau?

    ReplyDelete
  13. Holiday Plaza mmg syurga aku tahun 2004 dulu. Tp skrg aku dah slow skit lyn movie2 ni. Lagu Angry Again mmg best!!!

    ReplyDelete
  14. District 9 mmg best..rekemended...

    Inglorious basterd...best, lawak gampang dr Brad Pitt n geng...2 kali tgok bru paham...mmg style tarantino..

    Twilight toksah la tgok..bosan...hahah

    Avatar pun not bad...mmg james cameron bertapa lama nak kluokan citer fantasi yg gempak ni...CGI superb


    next movie...sherlock holmes

    ReplyDelete