Thursday, May 27, 2010

Double Trouble

Saja nak kasi panas…jom layan cd ni..



Dulu aku ada versi kaset…tapi ntah mana hilangnya…cd ni En Skid punya aku buat reta…(ko dah wakaf kan?..heheh) ni cd 1st press…bukan cetakan baru..tak sure aku sama ker tak packaging dia…tapi ada yang cakap cetakan baru takder logo Wings kat cover dia…ntah la..tak pasti pulak aku..

Sebenonya masa album ni keluar tahun 1992 dulu…aku dah tak berapa follow dah dorang ni…terutama Search…zaman Kid memang aku kurang sikit…paham2 je la Kid tu dari Gersang…tu jam memang menyampah ngan Gersang kan...Wings masih follow sikit2 walaupun Jojet tu Gersang jugak kan…Double trouble standard sungguh...hehe…

Tapi disebabkan ini album spesial…bukan senang 2 band besar Malaysia nak bergabung…aku tetap beli jugak kasetnya…walaupun tak la excited sangat…memang aku tak hafal walau satu pun lagu2nya…seingat aku dulu frust jugak masa mula2 dengar…tak banyak lagu heavy…takder duet Amy/Awie lagu heavy…tu jam darah muda beb…tengah syok lagu heavy jer…tapi seingat aku la…aku suka lagu2 slow Wings dalam ni macam Gema Di Inderaloka dan Mabuk Tujuh Lautan…feeling arr..yang Search aku macam kurang sikit…padahal sama je kan…semua pun majoritinya lagu M.Nasir kan…



Ni 5hb Jun punya pasal aku pasang balik la cd ni…kasi refresh memori…harap2 aku pegi la…tapi tiket pun lum beli lagi…jangan sold out dah la kan…tapi sayang…2 orang original Double Trouble takder…Yan dan Jojet…nak lagi bagus patutnya dorang bawak lagu Intro yang ada rap Amy/Awie tu…boleh crowd singalong reramai…heheh..

11 comments:

  1. Gemuruh ialah antara lagu slow rock paling best kat dunia ni!

    ReplyDelete
  2. 2 line-up original Double Trouble (DT) digantikan dengan 2 line-up original band.

    Dalam DT ni arwah Rosli Khamis betul-betul bereksperimentasi tahap maksima dengan permainan bahasa beliau.

    Dalam DT ni jugak nampak jelas rupa sebenar kedua-dua band ini..Serach dengan rock n roll dan Wings dengan rock & blues...

    Jangan lupa carik wa dekat booth Sayap-Sayap Wings nanti beb..

    ReplyDelete
  3. kalau sempat wa rebiu DT 2 versi keset heheheehe.


    Mabuk 7 Lautan
    Gema Di inderaloka
    kau masih berdegil


    3 feveret saya

    ReplyDelete
  4. Zan, gua carik lu nanti, insyallah...

    ReplyDelete
  5. Macam kenal je CD ni...hehehehe!!

    ReplyDelete
  6. zan..eddie..kita jumpa kat sana la nanti yer..

    portdy...tak turun ker?

    ReplyDelete
  7. Gemuruh mmg bikin gemuruh kalo dengar...lagu duet yg cukup mantop...

    ntah..byk2 lagu album tu aku paling ske lagu cakap mmg murah...

    bro, Senang2 jumpa la nt...aku ada kat Booth ZigZag Rockstation nt...

    ReplyDelete
  8. ajie...insyallah kalau takder apa hal

    ReplyDelete
  9. Kid, Jojet, Man Greng & Man Bai... reunion yg masih belum kunjung tiba... ada yg teruja ke?

    ReplyDelete
  10. F&A...ni aku setuju...teringin nak dengar Kid menyolo live Masih Aku Terasa dan Sunyi....hehehe...

    ReplyDelete