Friday, July 2, 2010

Broken Heroes

Awal bulan macam biasa agak bz skit...tak sempat nak buat entry pepanjang...cuma nak share sebuah lagu lama yang tetiba aku teringat bila dah beberapa minggu layan siri World War 2 Lost Films kat History Channel...lirik dia ada kena mengena..

walaupun aku tak dapat follow kesemua episode documentary ni....tetapi sebagai follower cerita2 perang macam Saving Private Ryan,Patton,Letters from Iwo Jima,Full Metal Jacket,Tora!Tora!Tora dll...maupun tv siri macam Band Of Brothers dan The Pacific (dan kecik2 dulu citer combat)...rasa teruja jugak nak tengok rakaman peristiwa yang dah 60 tahun berlalu ni...tambah dalam kaler pulak tu...Documentary ni memang menarik...cuma yang tak bestnya side belah US ajer...nak jugak tengok cerita belah Jepun dan Jerman kan...

Tapi bila tunjuk footage beribu orang yang mati pasal perang ni...terutama askar2 jepun macam kat Gudalcanal tu rasa sedih pulak...berbaloi ker pengorbanan dorang tu?...

Apa2 pun jom layan lagu ni "Broken Heroes" dari lagenda NWOBHM "Saxon"...dulu2 aku selalu dengar lagu ni...best.



***Saxon dah pun rilis remastered version semua album2 lama dorang...iskh...kalau la tetiba aku tersepak duit....

2 comments:

  1. SAXON memang terbaik tapi aku tak beli pulak albumnya hehehe... ada Power & The Glory je. Lagu ni album mana eh?

    ReplyDelete
  2. ni dari album paling pop dorang tahun 85 "Innocence is no excuse" yang ada lagu Rockin' Again tu...

    ReplyDelete