Wednesday, May 16, 2012

The Teacher

Pagi tadi bila anak sulong aku gi sekolah tak bawak beg...baru aku perasan yang hari ni adalah hari guru...untung la hari ni cikgu tak yah mengajar...dapat hadiah pulak tu kan...apa2 pun selamat hari guru kepada semua guru2...

tapi kalau sebut cikgu ni...kepala otak aku mesti tergiang2 lagu ni...The Teacher dari Big Country...salah satu band kegemaran aku masa budak2 tahun 80an dulu...banyak lagu dorang yang sedap2...mungkin kalau dengan sedikit tuah....dorang sepatutnya jadi lebih besar atau sekurang2nya setanding ngan U2....

RIP Stuart Adamson





***hari ni aku EL...anak bongsu aku demam...terpaksa jadi Mr Mama la nampaknya hari ni...heheh

4 comments:

  1. Teringat lagu Teacher's Pet dari Venom plak dah.... hehehe!

    ReplyDelete
  2. aku teringat kumpulan teacher's pet...warisan wanita terakhir

    ReplyDelete
  3. faithcraft...bahaya tu...bukan lagunya bahaya...tapi liriknya...heheh...

    Alzawawi...tau tak...nama teacher's pet tu dorang ambik dari lagu kumpulan Extreme..

    ReplyDelete
  4. Big Country..one of my fav too. Sempat tgk diorang buat reunion kat konsert Rentak Asia di Bukit Jalil pd thn 2000. Ramai yg cari footage konsert terakhir ni dan byk artikel yg mention psl reunion konsert diorg di Kuala Lumpur ni.

    R.I.P - Stuart Adamson

    ReplyDelete