Tuesday, September 25, 2012

Still Loving You

Kembali kepada cerita2 album kompilasi...kali ni yang dah 20 tahun...


Scorpions - Still Loving You (1992)

Still Loving You adalah antara berlambak2 album kompilasi Scorpions yang ada kat pasaran...kalau nak cerita apa kelainannya pada aku cuma pada lagu "Living For Tomorrow" kerana pada ketika itu hanya kat album ni jer la yang boleh dapat lagu ni...tapi kemudiannya ada dah kat album Live Bites (1995)..

Sangat sesuai untuk orang yang baru nak belajar dengar Scorpions...terutamanya yang bukan kaki rock sangat....maklumlah boleh dikatakan hampir kesemuanya lagu slow dan lagu2 tu pulak boleh la dikatakan sebagai lagu2 trademark ataupun lagu2 yang cukup sinonim ngan Scorpions...



Dari zaman Uli Jon Roth (Born to Touch Your Feelings) ke zaman Michael Schenker (Holiday) hinggalah lagu2 zaman Matthias Jabs ...boleh lah dikatakan semua lagu2 slow popular dorang ada kat dalam album ni...

So pada sapa2 yang baru dengan Scorpions...atau sesapa yang berjiwa slow rock...mungkin anda patut cekidot album ni...


p/s...aku tak beli cd ni...aku pun tak sure mana datangnya...mungkin kepunyaan adik ipar aku...jadi harta wakaf la jawabnya...heheh...



13 comments:

  1. ooo aku ingat..

    mula2 kaset... rewind rewind nak dengar Klaus Meine cakap Russia.
    Kira nak belajar la kira, tapi aku tahu Spasiva je la.

    Ni betul2 nye kenangan.

    LONG LIVE SCORPIONS!!!

    ReplyDelete
  2. berlambak?kalo kat tempat aku memang haram jadah takkan ada cd ni...lu kira bertuah bro haha

    ReplyDelete
  3. Deaf...aku kalau kat russia ni paling suka Moscow Music Peace festival 1989 la...Scorpions siap bawak lagu folk russia "Hey, Uhnem!"...dulu aku ada tape VHS ni...


    Adi...Jb satu masa dulu memang melambak kaset/cd rock...tapi sekarang jgn haraplah...kalau nak...terpaksa ebay la...

    ReplyDelete
  4. aku ade kaset jer.. susah nak cari lg album ni.. bg aku ini album kompilasi ballad scorpions yg terbaik, menampilkan lagu2 yg dianggap "klasik" rock ballad scorpions sebelum tahun '92 kerana mereka masih produce banyak lg rock ballad selepas '92 seperti "you and i"...

    ReplyDelete
  5. Mas kat ITM, kaset yang aku ada adalah GNR, STP,Pearl Jam ,Oasis, Echo and the bunnyman, pulp,No doubt,nimrod etc tapi yang kena rembat nie jugak.

    ReplyDelete
  6. faizal...kalau tengah berendut...memang layan lagu2 cengini...hahaha..

    PC Kokak...aku yang selepas 92 dah tak berapa nak follow sangat...

    Shafid...yang ni bukan mat rock pun suka...adik ipar aku yg tak rock pun ada...

    ReplyDelete
  7. ni laa kaset pertama yg aku layan lagu genre hard rock... aku terjumpa masa kemas rumah , tak sure samada arwah abg aku punya ke atau sapa punya.. tapi aku rasa dia punya sebab dia je yg minat lagu lagu rock cenggini time tu.. ni waktu ni aku belom kenal megadeth metallica slayer exodus testament kreator death sepultura and etc....

    lepas kenal dan layan lagu thrash metal death metal, dah jarang sangat dengar lagu lagu slow rock hard rock ni.. ahhhahahahaha bila kengkawan pasang dlm keta pon buat biasa-biasa jee.. sbb diaorang ingat aku leh terangkat laa dgr lagu lagu slow ni.. ahahahahha

    tapi aku masih suka , tipu laa aku dah tak suka lagu lagu scorpions ni.. diaorang mmg klasik.. aku suka suara Klause Meine.. satu lagi aku suka melody yg catchy tuu .. riff guitar yg senang nak tangkap layan...

    yeah Still Loving You

    ReplyDelete
  8. ..last album Scorpions yang aku ikut ialah Blackout..pastu rasa dorang dah terlalu komersial so aku give up!! Ada pernah nampak album nih..Rasanya kena cekedot balik kot..hhahahhaaaa....(tapi slow rock dorang wat aku tak pedulik samada komersial ke atau tidak hehee)

    ReplyDelete
  9. Scorps...zaman muda2 dulu aku pun mmmg kemaruk ngan genre...tapi dgn peningkatan usia benda ni tak penting pun sebenonya...yg penting cuma 2...bukannya genre...tapi antara muzik yg ko suka atau pun tak suka...

    Wan...Scorpions ni tak kisah la org nak cakap apa...tapi bagi bebudak melayu rock yg membesar akhir 70an dan awal 80an...Scorpions adalah the best in the world...period!

    ReplyDelete
  10. suka dengor track2 remix dlm album ni...terutamanya part drumnye yg rekod balik...bunyi 'clear' sket....especially lagu born to touch your feelings...kalau versi asalnye bunyi cam tenggelam timbul je..cam pelik..

    ReplyDelete
  11. Setuju dengan brader sikurusygrabun ...

    Kena ada album ni sebab ni bukan kompilasi biasa tapi ...remixed version some of the legendary songs. It sounds polished and better ...paling ketara lagu is there anybody trhere?

    ReplyDelete