Thursday, August 10, 2017

World Gone Mad



Suicidal Tendencies - World Gone Mad (2016)

Lama tak mengikuti perkembangan mereka. Kali terakhir ketika album Suicidal for Life (1994). Zaman Rocky George, Robert Trujillo (Metallica) dan Jimmy DeGrasso (ex-Megadeth) masih bersama mereka. Suicidal Tendencies pada saya hanya sekadar band untuk bernostagia di zaman remaja.

Tetapi bila dapat tahu yang Dave Lombardo (ex-Slayer) akan bermain drum untuk mereka. Sudah tentunya saya teruja.  Memang kena beli. Siapa sangka Mike Muir dan Dave Lombardo akan bermain bersama-sama. Kedua-duanya adalah antara hero thrash zaman remaja saya.



Yang menjadi plus pointnya bila lagu lagunya mengimbau kembali kenangan di era "How Will I laugh Tomorrow When I Cant Even Smile Today (1988) dan "Lights...Camera...Revolution! (1990). Memang rasa menarik bila mereka lebih ke metal berbanding punk/funk di album-album terakhir mereka.

Yang menjadi pilihan adalah lagu 'Get Your Fight On'. Solo gitar gitarist baru mereka seakan akan Rocky George.

Album ini membuktikan orang lama seperti Mike Muir dan Dave Lombardo sememangnya otai masih berbisa. Cumanya kalaulah Rocky George dan Robert Trujilo kembali...barulah lengkap nostalgia remaja saya....







2 comments:

  1. gaya topinya ni banyak digunakan mat thrash

    ReplyDelete
  2. Aku mmg kureng sikit band ni.tapi kalo kata ada dave lombardo dlm album ni bole try pra dengar kt utube

    ReplyDelete