Monday, September 14, 2009

Durian Goreng?

Jumaat lepas aku dapat undangan untuk berbuka puasa di Grand Paragon Hotel Johor Bahru..sebuah hotel baru kat JB..tempat baru la kan..memang cantik la..makanannya pun memang mewah...abis refill..abis refill..tak macam sesetengah hotel yg pernah aku pergi..kalau tak berebut beratur panjang jawapnya tak merasa la bila dah abis..tapi yang paling penting makanan kat sini memang sedap.


anak bongsu aku...macam biasa dia yg paling meriah

Menunya standard la buffet ramadhan ni..tradisional melayu + arab sikit..kambing golek pun ada..sate dia pun lembut..sedap...tapi yang paling best pada aku durian gorengnya...memang menjilat jari..iskh nak citer lebih2 tak boleh...puasa..kang terliur pulak...huhu..aku pernah makan durian goreng ni kat sebuah hotel lain..tapi tak boleh celen yang kat sini la..rekomended.


Pada yang tak pernah jumpa...inilah dia durian goreng...buah durian tu dibuang bijinya dan digoreng dengan tepung...stail macam goreng pisang la...ntah tepung apa la dia guna aku pun tak tau..lain kali musim durian korang boleh cuba la..

Berapa ringgit?..ntah aku tak tau...aku makan free..ni la untungnya ada sedara mara kerja kat bidang perhotelan..huhu..

16 comments:

  1. nampak sedap tu bang. Sama la kita, semalam saya makan free jugak, di Sunway Convention Center.

    ReplyDelete
  2. jap gi sok musim durian ada la jual kat tepi2 jalan hehehe

    ReplyDelete
  3. sedapnya..pastu dah siap goreng oles ngan ais krim..wow..terangkat..

    ReplyDelete
  4. Durian Goreng???...sedap ke?..lain kali tapau bawak balik le..

    ReplyDelete
  5. baru kat jb eh?

    mana lokasi ni bro?


    (si kecik tu cute pulak aku tengok)

    ReplyDelete
  6. Speed...memang sedap..terutamanya bila free..hehe


    Matakucing..harga buah durian x macam harga buah pisang..tu yg payah sikit kot..


    Abang Ben...Ostolia konpem tak der..hehe

    ReplyDelete
  7. Eiza..a'aa la..makan berulam ngan ais krim pun sedap..iskh..terliur la pulak puasa2 cerita bab ni..hehe..


    Skid...memang buat muka tak malu tapau bawak balik pun..huhu


    Portdy..kat area Century Garden..dari Jln Tebrau pun dah nampak..

    (err..kalau berkenan buat menantu..gua terima mata wang pound sterling sahaja...huhuhu..)

    ReplyDelete
  8. gua masih segan2 nak amik gamba time buka pose nih..org ramai ..

    last week, concorde, ari ni westin, besok le meridian..lusa..bawal power..hehhe

    ReplyDelete
  9. aku agak diorg guna tepung tempura. mmg nmpk menyelerakan durian goreng tu. huhu.

    ReplyDelete
  10. Jamez...pergh..dasat lu..hari2 makan free..haha..
    tu pasal gua suka meja yg sudut2 hujung2..org tak la nampak sangat...lagipun senang anak gua nak berlari tak terlangar meja org..


    Takilala...tu baru nampak..belum rasa..huhu

    ReplyDelete
  11. ehem , nama jer glamer sebab dihidang dekat hotel, kalau dekat Kelantan kami panggil 'Jeput' Durian jek . Tiap kali musim durian memang buat ler...
    tapi ngko masih buleh riak disini sebab skrang memang susah nak jumpa durian semula :P



    *jeput = cucur = cengkodok

    ReplyDelete
  12. ni Paragon yg sponsor Mawi kawen ari tu kan..?

    nice!

    ReplyDelete
  13. baru ni la gua dengo durian goreng ni...biasanya pisang,cempedak,keladi ngan sukun je yang digoreng,ketinggalan tul gua ni kan...

    ReplyDelete
  14. Terrarosa..ooo ye ker..kat belah johor memang tak der..makan kat hotel2 jer baru jumpa..


    Eddie...a'aa..tempat malam pertama Mawi/Ekin..hehe..tu honeymoon suites kat situ direnovate semata2 untuk dorang..


    Rajarock...sama la..gua last year baru terjumpa bendalah ni..

    ReplyDelete
  15. pergh.. durian goreng? power...

    ReplyDelete