Friday, September 3, 2010

Funky Bantal Peluk Saloma

Malas...itu lah yang melanda aku 2,3 hari ni...nak update blog pun malas...tambah2 pulak bz dengan kerja..maklum la nak cuti raya...kerja kena kasi clear cepat2...kang terkial2 balik cuti raya nanti...tapi bz2 pun sempat jugak aku update hari ni...huhu..

Aku masih gagal nak dapatkan The Final Frontier...dah malas dah nak jenguk kedai cd...harap tunggu kat ebay jer la...kot2 nanti ada yang murah...sementara tu layan versi download...download rules!!! heheh..

Cadangnya nak review Ratt Infestation..khas buat Saudara Bijak Sinner...cd ni memang dalam playlist aku tiap2 hari gi dan balik kerja...tapi macam yang aku cakap tadi...aku malas....tunggu lepas raya ahh...

Sempena dah dekat2 nak raya ni...layan lagu raya la...Funky Bantal Peluk Saloma dari Jack Steady And The Phunkfamily...sure ramai tak tau lagu ni...kalau bebudak Spore macam Deaf mungkin tau kot...ni lagu projek band Adam dari Global Chaos...tak kenal Global Chaos???...iskh...gi la tanya kat otai2 underground sana tu...lagu ni bukan la baru sangat pun...dah beberapa tahun yang lalu...cuma secara kebetulan aku terjumpa Adam kat facebook...(tak tau dia ingat aku lagi ker tak...dulu2 sama2 rajin melepak kat forum GuaPunya.com...ntah ujud tak lagi forum dari Spore ni pun aku pun tak sure...password pun aku dah lupa lar...) dan 2,3 malam lepas terdengar pulak lagu ni kat radio Warna Spore...check kat youtube ada pulak lagu ni...so layan...



Sebelum ni aku selalu pikir apa kena mengenanya Bantal Peluk Saloma ni ngan lagu raya...apa bendalahnya Bantal Peluk Saloma tu...baru aku cadang nak tanya Adam...ngam2 masa terdengar lagu ni kat radio Warna tu hari...kebetulan Dj tu bincang pasal kuih2 raya lama...ada pulak satu pakcik tu called pasal ni...dan baru la aku tau Bantal Peluk Saloma tu sejenis kuih rupa2nya...kuih ni kat Spore popular...belah2 Malaysia aku tak sure pulak...aku yang lahir membesar makan tido kat JB ni pun tak tau....rupanya dorang citer kat Bazar Ramadhan Pasar Larkin ada jual...teringin jugak aku nak try...

mengikut kat pakcik yang called radio tu...kuih ni ujud masa zaman tahun 60an...tu jam kan Saloma tengah popular...kebetulan kuih tu bentuk macam bantal peluk...tu yang gelar kuih tu Bantal Peluk Saloma...aku rasa kalau kuih ni ujud time sekarang...mungkin nama dia Bantal Peluk Lisa Surihani kot...hahahaha...



kalau korang nak tau...ni la rupa kuihnya...ala dia macam lebih kurang kuih tat....tapi intinya buah kurma....iskh...leleh pula aku tengok gambo ni...lama lagi la pulak time berbuka...heheheh...

6 comments:

  1. ooo kueh rupanya..aku tak pernah jumpa lak..thanks for sharing abg berteromber

    ReplyDelete
  2. kuih bantal peluk lisa surihani?

    haha haha

    bunyik nak gaduh dengan wife menjelang raya ni

    ReplyDelete
  3. ...pernah dengar nama kuih ni, tak pernah jumpa dan makan.

    Lu bikin gua ingin selongkar Bazar Pasar Larkin daa...

    ReplyDelete
  4. Ooo ada kuih camgini rupanya...nanti balik Johor nak try laa... Eerr bantal peluk Lisa Suriani???

    ReplyDelete
  5. ahak ahak ahak...mcm2...oden lyn je..hehehe..

    ReplyDelete