Tuesday, September 13, 2011

Decade Of Decadence

Macam aku cakap kat entri lepas2...tahun 1991 banyak band2 rock kegemaran aku di era 80an buat album kompilasi...dan salah satu yang paling aku suka ialah cd ni..


Motley Crue - Decade Of Decadence

Di zaman aku mula2 kenal rock...metal...Motley Crue adalah salah satu yang aku minat giler...banyak lagu2 dia dah jadi soundtrack zaman aku membesar...bila aku start kerja...ada duit sendiri...antara cd2 yang awal aku cari adalah cd Motley Crue...ntah kenapa tu jam susah nak dapat...cari kat Tower Records KL Plaza pun tak jumpa...dan ini lah satu2nya cd dorang yang aku jumpa (tahun 1996 ker 1997...lupa dah...)

Cd ni boleh la dikatakan ok...pasal semua lagu2 best dan popular Motley Crue sepanjang 10 tahun pertama mereka iaitu dari album Too Fast For Love hinggalah Dr. Feelgood semuanya ada...tu pasal rilis2 jer terus duduk kat no 2 carta Billboard...kalah ngan Use Your Illusion ajer...



Tapi kalau ikut aku secara peribadinya...aku lebih suka kalau dorang letak lagu "Live Wire", "Piece Of Your Action" dan "Home Sweet Home" versi ori ataupun live bukannya remix...lagi satu aku tak suka lagu2 previously unreleased mereka...tak sedap...buat makan space jer...kan lebih elok dorang letak lagu2 macam "Too Young to Fall in Love", "Take Me to the Top", "Too Fast for Love", "Red Hot" atau pun "You're All I Need"

Tapi tu dulu la...sekarang aku memang dah boleh riak cd Motley Cruewi...heheh...semua cd dorang sampai zaman Dr. Feelgood aku ada...zaman lepas tu...zaman John Corabi aku kurang minat....kalau zaman re-union mungkin aku nak cari cd Saints of Los Angeles...tu pun kalau aku jumpa murah2 la...



Kalu sapa2 baru nak start dengar Motley Crue memang aku cadangkan dengar kompilasi ni dulu...boleh dengar perbezaan zaman2 heavy metal awal 80an mereka dan zaman2 pengaruh blues penghujung 80an mereka...dari situ korang boleh pilih era Motley Crue mana yang korang suka..

6 comments:

  1. "Too Young to Fall in Love", "Take Me to the Top", "Too Fast for Love", takde?

    Memang kejam.

    ReplyDelete
  2. umur si mick mars tu berapa ah?
    75 ada?

    ReplyDelete
  3. haha...Mick Mars memang mysterious...60...tapi mmg dia paling tua la...

    ReplyDelete
  4. kaset Girls, Girls, girls ialah kaset ori yang pertama aku beli dgn duit sekolah kumpul tiap tiap hari dgn hanya makan keropok lekor. Anarchy In UK dlm album ni best..Aku amat bertuah dapat tengok Motley depan mata last few years..Mick Mars ni aku punya all time underatted guitarist.CD decade ni aku baru beli, ganti kaset last month

    ReplyDelete
  5. Aku masih tersangkut pada zaman Dr FeelGood..

    ReplyDelete
  6. band metal dengan attitude sex, drugs, rock n roll paling rakus, jahat, durjana dan merbahaya sebelum datangnya guns n' roses. gua beli kaset album ni tapi sorang member pinjam dan trus hilang! ada cover anarchy in uk yang bset gak.

    too fast for love!

    ReplyDelete