Monday, April 8, 2013

Vs Selangor


Suku Akhir Pertama Piala FA 6hb April 2013
Johor Darul Takzim 1  Selangor 2
(Safee Sali 85'p)


Macam biasa lambat update...sibuk hal2 duniawai...tambah pulak streamyx kat rumah buat hal...tak boleh on-line...dan bz la pulak kat opis pagi ni...

Antara yang aku nampak untuk dimerapukan...sorry kalau terpanjang sikit...rasa macam banyak pulak nak taip...

1 - Kalau anda perasan, tiket kat atas lain sikit...iyer...untuk kali ni aku upgrade nengok kat grandstand. Jujur cerita tak pernah seumur hidup aku dah 20++ tahun gi Larkin ni la kali pertama aku duk grandstand. Tu pun pasal ada orang payung...heheh...maklum la bukan senang nak dapat grandstand..kaunter tiket bukak pukul 8...pukul 9 dah abis...aku pulak bukannya jenis rajin sangat pepagi buta dah nak beratur beli tiket...biasanya time pergi time tu la beli tiket...

view from grandstand

2 - Menariknya duk grandstand selain ada bumbung (tapi kalau kat belah 4, 5 baris bawah tu...kalau hujan basah jugak...bumbung tak sampai situ) dapat nengok player up close and personal (terutama kalau duk kat baris2 bawah la)...aku duk kat belah player Selangor...so hajat orang rumah aku nak nengok mana rupa Mahali Jasuli termakbul la...heheh..

3- Seperti kebiasaanya...hari hujan...cuma kali ni hujan awal...JB pukul 2 lebih dah hujan dah...masa masuk stadium pun masih ada rintik2...tapi yang pastinya...aku rasa ini yang paling penuh sesak...dulu parking berbayar kat sebelah SAJ masuk lepas maghrib pun ada kosong...ni aku sampai pukul 6 pun dah berpusing2 nak cari parking...aduhai...

4 - Stadium memang pack...aku rasa memang lebih dari 30,000....belum pukul 8 pun stadium dah penuh dah...giler dasat...kalau masa lawan Terengganu aku rasa macam slow sikit....tapi kali ni suasana memang bergegar...meriah...hebat...perasaan yang anda tak akan dapat rasa kalau anda hanya berbaring depan tv nengok kat rumah....

baling resit roll dah jadi tradisi larkin dah...

5 - Aku ingatkan yang duk grandstand jenis yang senyap makan kuaci sambil nengok bola...rupannya sama hebat...nyanyi2 semua...memang meriah...walaupun ramai yang bawak anak...tapi yang aku sukanya grandstand...time balik tu takderlah besesak2 nak keluar...pintu luas...tak macam tempat tempat terbuka pintu kecik...kalau bawak anak memang problem nak keluar...aku selalu terpikir kalau ada tragedi...macam mana la agaknya berpuluh ribu orang tu nak keluar ikut pintu yang kecik cam tu...tu pasal kat eropah stadium mana ada pagar2....

6 - Antara banner/kain rentang giler besar yang aku nampak ialah "This Is Larkin"...siap passing2 banner tu bergerak dari tepi stadium hingga ke arah penyokong Selangor...rasa macam nengok liga Itali la pulak....lainnya banner "Thank You Guiza & Del Nero"...

7- Penyokong Selangor adalah antara yang terbaik selepas ATM...memang meriah dorang siap gendang dan nyanyi2 semua...selepas ATM dan Singapura...Selangor lah yang paling ramai kedatangan penyokong mereka...tahniah la pada mereka...takder kejadian tak di ingini belaku...semua pun ok2 ajer..

penyokong Selangor

8 - Tentang game...dah macam terbiasa pulak...asik2 JDT kena dulu....awal2 selalu kena...lambat panas...lepas 15 minit...JDT kontrol game...main ok...sayangnya penalti Guiza tak masuk....memang banyak peluang nak score...masa main 10 orang masih kontrol game...mungkin takder nasib...apa2 pun keeper Selangor Norazlan Razali tu memang tengah on form la...banyak betul dia save...budak Johor ni kan...harap2 season depan dia balik Johor...heheh...

9 - Ini 1st game kalah kat Larkin untuk musim ni...sedih....orang rumah kata mungkin badi 1st time nengok kat grandstand...heheh....apa2 pun....tahniah la Selangor...kita jumpa kat Shah Alam pulak lepas ni....dan sad end jugak untuk Guiza dan Del Nero...

free kick Guiza yang tak menjadi

10 - Ini game terakhir untuk Guiza dan Del Nero...sedih la jugak kan...Guiza siap nangis masa lari keliling stadium tanda perpisahan....rasanya memang dia tak nak pergi...tapi nak buat camner...loan dia sampai bulan 8...Malaysia punya date line tukar player cuma bulan 4 ni ajer...maknanya kalau dia terus main...bulan 8 nanti masa Piala Malaysia...dia dah kena balik Getafe...dan JDT dah tak boleh tukar player lain dah...kalau nak tukar memang kena tukar sekarang...apa nak buat....Del Nero pulak masih tak fit...injured...tak dapat tunjuk kemampuan sebenar...takder nasib la dia...

11 - Walaupun ada jer hater dan yang iri hati dengan JDT, sekurang2nya apa yang TMJ dan JDT buat ni telah membuka mata peminat bola di Malaysia...kalau dulu takder sapa nak ambik tau pasal Liga M...sekarang dah berbeza...Liga M kembali meriah...kemasukan bintang2 dunia sekurang2nya akan meningkatkan mutu liga kita....liga kita akan lebih dikenali...Ni tahun 2013...takder sapa kisah Messi dan Ronaldo bukan anak jati Sepanyol...Siapa berduit dan mempunyai pengurusan yang cekap akan berjaya....ini bola era baru...siapa tak berubah akan ketinggalan...kau tak suka ker tengok bola Malaysia maju...aku sendiri lebih excited nak nengok JDT walaupun aku die hard Manchester United....sampaikan aku boleh tak tau game Utd vs City rupa2nya pagi ni...nasib budak opis aku ingatkan...aduhai...




12 - Penganti Del Nero dah tau...André da Silva dari Johor FA...dah terbukti bagus...cuma masih tertanya2 penganti Guiza...sekali ko dah ambik star...memang kena terus ambik star...nanti orang kata down grade la pulak...kabarnya Milan Baroš...penyokong Liverpool tentu suka.... kalau tak jadi mungkin Louis Saha...yang ni peminat Manchester United tentu suka...heheh...

Banyak lagi rasanya nak menaip...tapi cukuplah...kan bosan pulak orang baca...apa2 pun harap di payungkan lagi untuk ke grandstand... :D

sorry kalau ayat berterabur...nak cepat tak der semak takder edit...bz pagi ni...akhir kata...

THANK YOU Daniel Güiza!!  

THANK YOU Simone Del Nero!!



"Luaskan Kuasa Mu!"




13 comments:

  1. Alrite ko nye seat.
    Dari foto ko tampal dah tahu.

    Lepas ni ko beli je la season pass grandstand.

    ReplyDelete
  2. Fuh..happening gile eh.nice pics bro.penyokong selangor pun relax je takda nak kecoh2

    ReplyDelete
  3. Deaf...dulu nak beli season pass...takut tak pergi semua game...sekarang nak beli...ada masanya bawak anak....macam2 alasan....hahaha...

    Rafi...ko kena turun Larkin sekali...rasa dia punya gegaran....

    ReplyDelete
  4. THIS IS LARKIN - macam ciplak dari kelab yang aku sokong aje... heheheh

    ReplyDelete
  5. Faizal...pas ni guna YNWA pulak...hahaha..

    ReplyDelete
  6. Game best. Crowd pun best. Tak bosan. Gua masuk 7pm terus berdiri bawah scoreboard sampai abis game. 3 lapis orang berdiri atas tu. Sesak banget dong. Menggeletar kaki. Kalah plak tu.. Sob sob. Tapi Guiza mmg terbaekkk...

    ReplyDelete
  7. Tahir...tu la pasal...dulu masuk pukul 8 pun masih ada seat kat area scoreboard...sekarang jangan harap ler...

    ReplyDelete
  8. thank you

    Guiza & Nero

    THIS IS LARKIN

    never forget

    Guiza & Nero

    YNWA

    ReplyDelete
  9. Adi...dah la JDT kalah...Utd pun kalah...adoi....

    nasib aku tak bejaga sampai pagi...rakam dan tengok secara fast forward lepas subuh pagi tadi...

    ReplyDelete
  10. Bestnyee. Aku miss lagi. Kena kerja lagi. Niat nak pergi dah ada. Tapi lepas magrib baru keluar opis. Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu

    ReplyDelete
  11. Shafid...sesekali kena ambik MC...tengok....heheh...

    ReplyDelete