Monday, June 24, 2013

Harimau Selatan

Saja nak kasi hangatkan sikit final Piala FA 29hb ni nanti...


Ini adalah majalah rasmi pasukan Johor Darul Takzim yang diterbitkan secara bulanan. Harga RM10.00. Dah gaya macam kelab omputeh dah siap ada majalah. Dari segi penjenamaan pasukan Darul Takzim ni memang aku tabik. Ada gaya profesional....harapnya akan berterusan. FAM berpuluh tahun gagal nak penuhkan stadium...tapi JDT tak sampai setahun...mana-mana stadium dorang pergi....penuh!

aku hormati majalah ni baru kat pasaran...so tak eloklah kalau aku tampal gambo2 dalamnya kat sini....nak baca kena la beli....cuma sedikit teaser....aku suka gambo baling resit ni....

Dalam ni ada cerita dan temuramah dengan TMJ, Fandi, Safee Sali dan pelbagai cerita,gambar dan artikel berkenaan JDT...pasal Johor FA pun ada...sesapa yang yang kaki bola terutama peminat setia Harimau Selatan wajib beli...

pic name

pic name


ni masa majlis perasmian majalah...tak pernah umur aku pergi majlis-majlis macamni...tapi dah orang rumah aku yang over excited nak tengok player JDT secara dekat....ikutkan ajer la...glory hunter ker apa...pengaruh JDT ni kat rakyat Johor memang tak boleh dinafikan...sana sini sekarang kat JB ni boleh nampak orang tak kira laki ker perempuan dan kanak2 pakai jersey JDT...B.O.S berlatih sorak kat Dataran Bandaraya pun dah jadi macam pesta orang datang tengok....Ini memang satu fenomena...

Haters mungkin cakap...ni team palsu...mana dulu yang kononnya die hard fan masa team Johor merundum...tapi lumrah la...benda popular orang akan suka...dah kalau teamnya ntah sapa2 yang main...main pulak macam bangang...sanggup ker kau keluarkan duit RM10 tiap-tiap minggu datang stadium nengok....Die hard pun die hard jugak...tapi agak2 la kan....bukannya free...

Aku rasa orang Johor lama dah mengidam team bagus...dulu masa tahun 2010 Johor FC masuk semi final Piala Malaysia pun stadium Pasir Gudang sesak...baca entri aku kat >SINI<...maknanya penonton dah bijak...team kalau bagus (bagus tak semestinya sentiasa menang)...orang akan sokong...tak kisah la kalau team tu Ulu Tiram FC ker...ni kalau team negeri pun...tapi main dan pemainnya hampeh...sapa yang nak sokong...dulu aku pernah buat entri pasal self belonging...tu pasal PKENJ FC tukar nama jadi Johor FC...supaya rakyat Johor sokong...aku rasa rugi kelab2 macam Felda, Sime Derby tu semua...mana nak dapat income kalau takder penyokong....ambik contoh macam Felda...sapa nak sokong dorang buat home kat Cheras...sana mana ada felda...patut buatlah stadium kat Jengka ker kan...tukar nama Pahang Felda...team letak star...besar kemungkinan orang Pahang pun sokong...

Apa yang pengurusan JDT ni buat memang selayaknya di puji...dan sepatutnya pasukan lain pun buat...dan semoga ianya berterusan...kata suruh sokong liga tempatan...barulah liga kita meriah....tapi nak buat macamana kan..."haters gonna hate"....aku sebagai peminat Manchester United pun bengang bila semua star-star asyik Chelsea dan City jer beli....iyer la bak buat camner kan...pokok pangkalnya duit...kalau JDT ni team dari Melaka...aku pun jadi haters...maklumlah bukan negeri aku...hahaha...ni kalau jadi Pablo Aimar main JDT musim depan....makin ramai la yang sakit hati....

dah alang2 cerita pasal majalah bola ni...teringat pulak berpuluh koleksi majalah United aku...dulu2 time muda-muda...dapat gaji jer...antara benda yang pertama buat...gi kedai buku beli majalah metal dan majalah United....memang die hard sungguh zaman tu....sekarang dah berzaman dah tak baca majalah ni....dah tua...dah malas...


kekadang rasa macam nak buang jer...kekadang rasa sayang pulak...tapi tu la...sempit dah rumah simpan harta2 karun ni semua...


btw...sesapa nak cekidot pasal majalah Harimau Selatan boleh like page >NI<


"LUASKAN KUASAMU"




8 comments:

  1. Wow! Dah ada majalah.aku baru tau..(nampak sangat lama tak balik jb ni..)heheh..tq for the info bro

    ReplyDelete
  2. steady!... Luaskan Larkinmu...hehehe

    ReplyDelete
  3. Setuju dengan pendapat lu bro..
    Team palsu ke tipu ke janji Johor.
    Yang tak suka biarkan je la.
    BTW, ke Bukit Jalil 29 ni? hehehe

    ReplyDelete
  4. Rafi..kalau balik jb...roger la...

    Faizal...Larkin dalam perancangan...tunggu abis musim untuk renovate...

    Tahir...Insyallah kalau dapat tiket...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wokey,nanti aku roger,aku dok kat uda bro jln padi

      Delete
  5. perghh majalah United tu! Terbaik la, gua pun mcm tu dulu, kumpul sampei tak ingat dunia haha...anyway syabas buat JDT! Luaskan Kuasamu...

    ReplyDelete
  6. Nice front cover. Teringat kat Sivaji The Boss

    ReplyDelete
  7. apa tu lagu Liverpool fan nyanyi kat Chelsea?
    " You got no history? "

    hahaa

    ReplyDelete