Monday, February 11, 2019

Fabulous Disaster

Ulangtahun ke 30 pada 30hb Januari yang lalu.



Exodus - Fabulous Disaster (1989)

Kurang nilai nostalgia dengan album ini. Tak pernah ada dan tak pernah dengar pada ketika itu. Tak jumpa kasetnya di kedai dan tiada kawan yang ada untuk di pinjam. Antara album yang hanya dapat di baca ulasannya di majalah.

Satu-satunya lagu yang dapat didengar dari album ini pada masa itu hanyalah "The Toxic Waltz". Itu pun tak ingat dari mana. Mungkin juga kaset kompilasi dubbing dari rakan-rakan. Betul-betul dapat dengar album ini sepenuhnya hanyalah ketika zaman wujudnya MP3. Maka kesannya tidaklah mendalam seperti apa-apa album yang didengar ketika tahun ianya di edarkan.


Tetapi yang pastinya mungkin ini percubaan mereka untuk lebih komersial. Peluang untuk masuk MTV. Lagu-lagunya lebih melodic dan catchy dari abum-album sebelumnya. Ada lagu-lagunya yang mengingatkan saya kepada Anthrax. Terutama bahagian backing vokalnya.

Sebuah album thrash yang bagus. Tetapi lagu-lagunya bagi saya agak kurang konsisten. Ada yang biasa-biasa sahaja. Mungkin itu antara penyebab yang mereka tidak berjaya menjadi Big 4 of thrash.


Everybody do THE TOXIC WALTZ !!


No comments:

Post a Comment