Friday, April 26, 2024

Chaos Horrific

Lagi album dari tahun lepas (2023)... 

Cannibal Corpse - Chaos Horrific (2023)

Dah nak masuk bulan 5 tapi masih tak habis lagi cerita untuk album tahun lepas (2023). Kadang-kadang tu bila ada idea untuk menulis, masa pula tidak mengizinkan dan bila ada masa pula, tak tahu pula apa yang hendak ditulis.

Kali ini bercerita pula tentang album terbaru dari Cannibal Corpse. Sebuah band yang secara jujurnya hanya saya dengar ketika zaman remaja. Namun begitu ada juga memiliki cd-cd album awal mereka. 

Pembelian cd ini adalah kerana penangan mendengar Dying Fetus - Make Them Beg for Death. Ianya membangkitkan semula semangat saya untuk berdeath metal. Tambahan pula bila ternampak nama Erik Rutan di dalam Cannibal Corpse. Bukanlah peminat besar beliau, tetapi saya suka gandingan beliau bersama Trey Azagthoth ketika di dalam Morbid Angel.

Saya bukanlah orangnya untuk memberikan pendapat tentang muzik Cannibal Corpse. Tetapi saya suka apa yang saya dengar. Tak banyak pembaharuan yang boleh dibuat dalam Death Metal kerana acuannya memang begitu. Brutal dan laju mana lagi yang boleh kita pergi?

Senang cerita ianya adalah apa yang kita harapkan dengan Cannibal Corpse. Tak lebih dan tak kurang. Erik Rutan sememangnya membantu dari segi sound, rif dan solo-solo gitar yang menarik.



No comments:

Post a Comment