Tuesday, February 20, 2024

Make Them Beg for Death

 Album pilihan 2023

Dying Fetus - Make Them Beg for Death (2023)

Dying Fetus bukanlah sebuah band baru. Entah mengapa sebelum ini tiada rasa teruja untuk betul-betul mendengar mereka. Tetapi gambar cover album terbaru dari mereka ini benar-benar membuatkan rasa teruja untuk mencuba. 

Gambar ala-ala filem seram grade B tahun 80an sememangnya bersesuai dengan imej Brutal Death Metal mereka. Muzik sebegini bukanlah sesuatu yang baru atau boleh menjadi penanda aras. Tetapi Dying Fetus tahu bagaimana untuk menghasilkan irama death metal yang betul dan kemas. 

Ianya laju - brutal - bagi bernafas sekejap - laju - dan laju.... Brutal Death Metal yang teknikal tetapi dalam masa yang sama ianya masih melodic dan solo-solo gitar yang menarik. Memang best!

Ianya membangkitkan semula semangat untuk saya kembali mendengar irama sebegini. Hasilnya kebelakangan ini, album-album seperti Cannibal Corpse – Chaos Horrific, Cattle Decapitation – Terrasite, Obituary – Dying Of Everything, Horrendous – Ontological Mysterium dan Crypta – Shades of Sorrow menjadi peneman didalam perjalanan pergi dan balik kerja. 

Tidak boleh dinafikan yang Make Them Beg for Death adalah salah satu album kegemaran saya untuk tahun 2023.



No comments:

Post a Comment