Monday, December 15, 2008

Stay Hungry

Setelah seminggu bz..kali ni aku nak citer pasal satu album dari band yg berasal dari New York...Twisted Sister...album Stay Hungry...tak kenal Twisted Sister?...hmmm..dedulu Metallica pun jd opening act utk dorang tau...

album ni yg buat dorang popular dan jadi jutawan serta menjadi rujukan kalau citer pasal glam/hair metal.


aku suka album ni dari zaman 80an lagi...tapi baru minggu ni aku berjaya beli cd ni..2nd hand from member dari metalterus forum...katanya 1st pressing...tapi aku tak peduli semua tu...biasala aku pun bukannya collector tegar..kalau terjumpa aku beli...kalau tak...aku download je ahh...hehe..



aku mmg tak pernah ada album ni walaupun aku ada kaset Twisted Sister yg lain...tapi album ni memang ada banyak lagu best...yg aku fav. Stay Hungry, We're Not Gonna Take It, I Wanna Rock, SMF dan satu lagu slow rock yg jadi all time fav. aku...The Price...tak jemu ahh walau aku dengar banyak kali...aku rekomen album ni pada sesiapa yg nak tau macamana bunyinya muzik glam/hair metal/kapak ni...pasal album2 dorang selepas ni dah komersil sikit.

Dulu masa awal 80an...zaman belum pernah dengar camaner muzik dorang...aku ingatkan Twisted Sister ganas giler...iyer la kalau tengok muka Dee Snider tu...memang pun dorang pakai make up...tp bukan stail pompuan mcm Poison tu...dgn dressing dia...takut woo..macam hantu ajer...ganas..tapi bila aku beli kaset apache RM3 best of TS ni...laaa...baru aku tau...tak ganas langsung pun...hahaha...



antara koleksi terawal aku...tak ingat la..86 ker 87...bebudak zaman sekarang sure tak pernah tengok kaset apache ni kan...

Tapi dari situ aku mula minat TS...dan Eddie "Fingers" Ojeda (tak de kena mengena ngan Eddie Dewanaga...muahahahaha)...jadi salah sorang gitar hero aku...




kalaulah aku dapat cukupkan koleksi cd TS aku...Under The Blade, You Cant Stop Rock N Roll, Come Out And Play (aku ada kaset),Love Is For Suckers (kaset jugak)...tapi aku malas nak e-bay tu semua...kalau terjumpa pasti aku beli...kalau tak tak kisah la...buat beli susu anak lagi afdal kot...hehe...

Untuk kali ni aku pilih lagu We're Not Gonna Take It..salah satu anthem zaman sekolah aku...teringin nak jamming lagu2 TS ni dedulu...tapi bila dah ada band...dah start zaman thrash pulak...asik nak main metallica slayer pulak...so tak kesampaian la...haha...so enjoy...




"TWISTED FOREVER"

8 comments:

  1. hehehe... ada ramai eddie dlm sejarah twisted sister ni bro, selain eddie ojeda, ada penerbit diorang yg nama eddie kramer tu, dan motorhead punya guitarist, eddie clark pun ada contribute lagu dan guitar works jugak...

    komposer eddie hamid je yg takde... hehehe!!!

    ReplyDelete
  2. eddy silitonga forever..hip..hip..hooray.sekali sekala layan lagu pop indon.

    ReplyDelete
  3. ceh...siak ahh lu org...

    eddie hamid ngan eddie silitonga yg tak tahan tu...hahaha..

    ReplyDelete
  4. dua tiga tahun lepas TS rakam balik seluruh album ni secara live kat studio jadi " Staying Hungry "

    tapi aku tak tahu apsal, aku paling suka giler album You Cant Stop RnR.
    Dari start sampai abis semua lagu best

    ReplyDelete
  5. haa..metallica penah jd open act twisted sister nih?? napa gua lagik kenal metallica dr depa?? ekekkek :P

    anyway, salam kenal/ tq sudi mai blog gua ;)

    ReplyDelete
  6. Pergggh...gua memang SMF Twisted Sister until today dan Dee Snider adalah idola gua.Dee Snider is the most underated front man in rock history. Highly intelligent individual.
    On Stay Hungry album , memang album ni yang naikkan nama TS. Dee snider sampai kena mengadap US senates to debate on the contents of the CD. US Senates kalah tuu bila debate dengan Dee snider.
    Last two years TS rerecorded Stay Hungry album and rename STILL Hungry. There are few bonus songs in there. Alasan for the rerecording,TS tak puas hati dgn quality 84 version.
    Gua kalau nak cerita pasal TS ni memang tak habis.Nanti gua buat part 2 on TS dalam blog gua.
    Check it out.

    ReplyDelete
  7. Cikgu Wiwen,
    Metallica was not that popular masa TS tengah top sebab dia open for TS. Masa to Glam metals tgh menganas and very popular. Metallica is a bunch of dude yang anti Glam Metal so they really pushed their music until today's success. Lars Ulrich pernah sound Tommy Lee of Motley Crue 'F... U. sebab anti glam metal...satu dunia Tommy lee kejar dia. It was funnny. Go and check it HISTORY of Metal.

    ReplyDelete
  8. ramai yang kata rambut gua cam rambut mr. heinz 57 dee snider! harfraginhar!

    album 'stay hungry' benar2 antara album hair metal yang hebat! menonton video 'we're not gonna take it' membuatkan mulut gua telopong! betul. tak tipu!

    kenangan lama tetap segar dalam ingatan walau 20 tahun telah berlalu!

    twisted forever, forever twisted!

    ReplyDelete