Sunday, March 29, 2009

Metal Hammer dan Cherry Orchards

Sejak zaman berinternet dan aku semakin muda belia ni..jarang sesangat aku membeli magazine rock/metal..Dulu2 bolehlah dikatakan hampir tiap2 minggu aku membeli..tak kira lah yg overseas maupun tempatan.

Kebetulan itu hari buang2 masa waktu lunch kat MPH City Square...terjumpa Metal Hammer...lama giler tak baca magazine ni...ini antara magazine yang paling aku suka dulu...sempat la aku belek2..isi kandungan dengan artikel dan review albumnya masih menarik tapi terkejut aku nengok harga dia...RM31.50...mak aii...mahalnya...macam harga cd da...

Balik rumah aku mengembur stor terjumpa pulak sekeping Metal Hammer lama bertarikh February 20th,1989...dengan cover Celtic Frost zaman glam "Cold Lake"...cuba bandingkan harganya...



Cuma RM8.40...bandingkan ngan sekarang...pergh!!!!kos makin menigkat ataupun ringgit yang makin jatuh?...Dengan harga semahal itu rasanya tidak mengizinkan lagi untuk aku membeli magazine seperti ini...mungkin jika ada sesuatu yg extra istimewa..special edition mungkin...yang boleh tergerak hati untuk aku membelinya..mungkin.

Alang2 dah tersebut pasal Celtic Frost dengan album glam/hair metal "Cold Lake" ni... marilah kita layan satu lagu dari album yang kontroversi ni...inilah album yang paling dibenci oleh peminat2 Celtic Frost sendiri kerana mereka menukar konsep untuk menjadi trendy...tapi bagi aku yang jugak meminati glam/hair metal...aku langsung tak der masaalah dengan album ni...kita layan Cherry Orchards la...dah lama tak dengar lagu ni...aku pilih versi live...layannnn...

4 comments:

  1. yang gua ingat cuma album yg ada cover mexican radio je... hehehe... cold lake adalah contoh eksperimen yg membunuh band itu sendiri..!!

    band ni pun yg gua ingat asik on and off je, last2 dengar cerita dah berkubur,

    in memory of... Celtic Frost!

    ReplyDelete
  2. dulu rock ngan metal mudah je.

    baca metal hammer, kerrang, atau majalah amerika cam rip pun aku kira tiap2 page pun aku baca


    skarang...rock dan metal dah banyak sangat genre dan cabang..
    so beli majalah, nak baca satu dua band je, tak worth it

    ReplyDelete
  3. eddie..
    Tom G. Warrior pun tak berani dah nak bawak lagu ni live...takut kena kutuk...haha..tapi bagi aku ok per...ni bukan la glam lembut macam warrant ker apa..still heavy per..

    deaf..
    dulu susah nak dapat sumber berita...tu yg rajin beli tu...sekarang semua di hujung jari..cd pun dah tak yah beli...haha..

    ReplyDelete
  4. yeahooo!
    sungguh seronok dapat melihat kembali metal hammer tu. cover celtic frost plak!
    walau kepala otak tom g. warrior beralih angin dengan album 'cold lake', celtic frost adalah black sabbath dalam genre death metal!

    morbid tales- one of the death metal's most influential releases!

    ReplyDelete