Friday, April 10, 2009

Jam

Ni bukan pasal jam dinding maupun jam lonceng...bukan jugak jamming kat studio maupun jam yang sapu kat roti tu..tapi ni jam yang buat hati aku jadi panas...grrrrrr...

perjalanan balik kerja aku yang biasanya memakan masa 20-30 minit menjadi 2 jam hari ini gara2 jam teruk disekitar jalanraya di Johor Bahru.

Bandaraya kelahiran UMNO ni memang tak boleh ditimpa hujan lebat selama 3-4 jam berturut2...mesti jadi banjir kilat...tension betul...bertahun dah masalah ni...nak salahkan sapa?...kubu kuat la katakan....grrrrrr!!!!!!

nasib hujan hari ni berhenti pukul 5.30pm...kalau berterusan jadi macam dulu la...sampai rumah pkl 10 malam...ada jiran aku tu pkl 2 pagi...hebatlah JB...


dari petang...


hingga ke senja...


membawa ke malam...aku terperangkap...arghhh...nasib baik bukan bulan puasa...kalau tak maunya aku berbuka telan air liur atau korek hidung...hahaha...

8 comments:

  1. semalam 5.30 sungai plentong heavy gila.
    senang senang la nak water rafting.

    area depan tesko extra plentong tu pon penoh. rare tu.

    rasanya hujan semalam tak lebat tapi air nya gemok gemok.

    tapi jb memang gitu.
    mana untung buat saliran/sungai/longkang...
    baik buat soping komplek.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ada sekali tu gua ambik member kat wisma persekutuan, time naik air ada sekali tu... aweks2 ramai meredah banjir dgn angkat kain paras betis... mata gua silau tak berkelip.

    kalau area kampung ubi, penah gua saksikan tilam berenang, member gua tolak motor naik jalan besar, handle motor dia tersangkut coli hanyut kaler biru... sampai sekarang budak2 panggil dia 'Man Bra' (tapi alasan dia, nickname tu sebab dia suka katun Thundercat)

    ReplyDelete
  4. errk,kenyang...

    hujan lebat je...plentong..sg pandan...sure air naik..kesannya..jln tebrau..hiway p.gudang mesti jam...bila situ start jam...membawa pulak ke jln tampoi,kebun teh,kg melayu,datin halimah,larkin,kempas dan sewaktu dgnnya...tu semua laluan aku utk balik rumah...hampeh betul...pindah norway kang!..

    ReplyDelete
  5. eddie...

    wisma persekutuan...yahya awal..lagi satu hal...selagi tambak johor tu tak pecah memang tak settle le problem ni..

    budak2 gomen wisma memang dah biasa dah...hujan lebat je alih keta...kesiannya org2 yg berurusan kat situ la...tak tau..siap je buat ic...turun bawah tengok keta dah jadi kapal selam...

    ReplyDelete
  6. bab jam melampau ni benda paling aku concern sekali ialah solat...

    ReplyDelete
  7. abang ben...

    tu la...nasib stesen minyak petronas sekarang ada surau..

    ReplyDelete