Friday, April 3, 2009

The Zoo 2


Aku tak pernah gi Zoo Johor...walaupun hari2 lalu dekat situ time balik kerja...mugkin kalau ada pergi pun zaman aku kecik2 dulu kot...dah tak ingat dah...tapi Zoo Negara...Zoo Melaka...banyak kali dah...aku rasa bukan aku ajer..sure ramai lagi warga JB tak pernah sampai zoo ni kan...haha...

Sempena ngan cuti sekolah bulan lepas...dan disebabkan duit yang tak berapa nak ada...aku bawak anak aku jalan2 dekat je la...save sikit..hehe..

so korang layan je la gambo2 kat bawah...tak banyak dapat ambik pasal terlupa nak charge bateri kamera....aduh..







Cuma ada beberapa perkara la yang aku nak cakap pasal Zoo Johor ni...pertamanya takder tempat parking...ada ker kena parking bersepah tepi jalan ajer...apa la...nasib tiket masuk tu murah...RM2.00 dewasa RM1.00 kanak2...berpatutan la...zoonya pun bukan beso mana...jalan kaki jer...tak yah tram2 la...kalau kena mendukung anak pun tak der le letih sangat kan...

Binatangnya pun ok la...yang penting ada binatang2 utama macam Singa,Harimau (ada 3,4 species),Gajah,Kuda,Unta,Buaya,Species2 Monyet,Burung dan Ular tu pun budak2 dah suka dah...walaupun sebelum ni aku banyak dengar komplen kata zoo johor kotor la...binatang macam nak mati la...tapi dari apa yang aku tengok bagi aku ok la...mungkin pihak pengurusan zoo dah take action kot dengan komen2 negatif...ala tiket murah...tak leh nak expect lebih2...

Satu yang best pada aku...mugkin disebabkan zoonya kecik...binatang2 nya boleh tengok dekat2..ada harimau ngan singa yang diletakkan dalam kandang yang kita boleh tengok dekat2...kalau berani...boleh kot usap2 kepala harimau ngan singa tu...nasib la kalau tangan tak hilang...haha...

ni ha...kalau berani pegang la kepala singa ni...hehe

Satu lagi yang bestnya...pertama kali aku dengar bunyi singa mengaum secara live...mak aii..bergegar rasa tanah...patutlah singa ni orang gelar raja rimba ek...

raja rimba n family...anak aku yang kecik suka nengok...dia ingat anak singa tu anak kucing...hehe


Masjid Sultan Abu Bakar...pandangan dari dalam Zoo Johor


kesimpulannya...dgn hanya RM2 sorang dewasa...ok la...berbaloi la jugak...

8 comments:

  1. kira ok la bro harga tikit murah.. jgn la nak expect lebih2 hehehehe... kerajaan johor patut amik inisiatif utk upgradekan zoo ni supaya lebih jadi daya tarikan.. kalau dah up grade kasi naik harga tikit. tapi pastikan servicenya pun upgrade juga hehehehe

    ReplyDelete
  2. zoo ni tempat gua bercinta dulu beb, lepas penat tgk rimau, berlari2 anak di kebun bunga pulak...

    dah lama dah... 3-4 ratus tahun dulu la kot!

    gua geram reban buaya tuanku sultan je kat pelangi, dgr cerita, tuanku beri mkn sendiri buaya2 dia tiap2 jumaat... dia turun kolam beb, buaya tu tak berani dekat...

    ReplyDelete
  3. aku tak pernah pergi laa zoo nih...
    hahaha..aku ingat takde binatang...

    part kolam buaya sultan tu...
    ada member cakap buaya tu teros jinak kalau sultan turon kasik makan...
    kalau orang biasa turon mau teros kena makan.

    ReplyDelete
  4. wa klik lagi
    supaya lu bleh bawah anak lu pegi zoo lain plak
    muahahaha

    ReplyDelete
  5. aku jalan kaki masuk taman bukit serene tu..jalannnnn sampai hujung taman tu jumpa zoo ni, tapi aku dah penat dah so tak pegi nengok

    ReplyDelete
  6. mana gambo beruk, monyet,chimpanze, ungka, siamang, gorila, baboon dan orang utan yang hebat? ini tak adil! jelas diskriminasi kebinatangan! gua protes!
    heh!

    the zoo
    scorpions

    ReplyDelete
  7. dedulu mase aku kecik.. pakcik aku ade bawak gi zoo johor nih.. pastu mase aku dah besor dan anak aku kecik.. aku bawak pulak anak aku gi zoo johor nih..

    eh mase aku gi time anak aku kecik.. aku tengok ade burung cenderawasih.. lawo siott burung tu.. kaler kuning.. ade lagi tak burung tu..?

    ReplyDelete
  8. muor76...
    tak perasan lak aku...anak aku bab burung ni dorang tak minat...skip ajer...haha

    ReplyDelete