Wednesday, February 10, 2010

Festival Layang Layang Antarabangsa 2010



Pada 05 hingga 07hb Februari lalu berlangsungnya acara Festival Layang2 Antarabangsa...tidak seperti tahun2 sebelumnya macam entry aku setahun yang lalu...Festival kali ini tidak lagi di adakan di Pasir Gudang...sebaliknya diadakan di Taman Dato Onn,Johor Bahru...satu lokasi yang tak sampai 5 minit pun berkereta dari rumah aku...ini sudah bagus...berbekalkan kamera murahan (tak mampu nak beli DSLR da.. :P )aku dan keluarga berpoya2 di sana pada petang sabtu, 6hb lepas...



Oleh kerana dekat dengan rumah...aku tunggu sampai lepas Asar...cuaca redup dalam pukul 5.00pm baru bergerak ke lokasi...waktu tengahari tak boleh tahan la...panas terik giler...baik lepak2 depan tv layan Awan Dania 2 lagi best..hahahaha..



Kali ni punya festival kurang meriah la...dibuat dalam suasana Kerabat Diraja Johor masih berkabung...so takder perasmian oleh Sultan Johor seperti selalunya..dan dibuat untuk tempoh 3 hari sahaja bukan seminggu seperti tahun2 sebelumnya...tiada muzik berdentum...tiada live artis...tiada promosi besar2an...crowd pun tak berapa ramai...tiada pertandingan diadakan...hanya lah persembahan dari pelayang2 jemputan sahaja...



tapi ok jugak la lokasi baru ni...angin kuat giler...memang sesuai la untuk main layang2...dapat jugak la tengok bermacam2 jenis layang2 dari yang kecik sampai yang beso...walaupun time aku sampai tu banyak jugak layang2 beso yang dah turun..



keesokannya ahad, 7hb...sekali turun...kali ni lebih awal...konon2nya nak kosentret tangkap lebih banyak gambo...sekali lupa charge bateri kamera da...hampeh!...tak sampai 15 minit...panas terik...balik rumah layan Melodi jer ahhh...hahaha...


kelihatan si ibu dan anak2nya sedang cuba berusaha menaikkan layang2...si bapa rilek one corner sua...pekena milo kotak...alaa..si bapa kecik2 dulu pakar per buat layang2 guna kertas suratkabo,lidi penyapu dan cilok benang jahit maknya...time2 camgini skil kasi simpan la...heheh...


"susah sangat nak naik lelayang ni...makan kang arrr"


ni layang2 untuk Mat Rock dan Metal kot..huhu...nasib tak de layang2 cap Iron Maiden ker...Metallica ker...kalau ada..konpem beli...

Harap2 tahun depan festival ni lebih meriah la...baru boleh aku tunjuk skill...hehe

12 comments:

  1. tahun ni wa tak pergi la bro huhuhu

    cam best jek lokasi baru ni...

    kalau pegi kan...
    lepas settle tengok festival naik highway dato onn , turun pelangi (carries) gi redbox hahahahahaha

    tapi itu hanya mimpi, nananana nananana nananananaaa

    ReplyDelete
  2. relax one corner sambil kena milo kotak...?

    ini dream come true ke apa...???

    mata lu tak melilau tengok 'katak' lain..?? ceh...

    ReplyDelete
  3. Portdy...tahun depan kalau turun roger gua..dekat dah ngan rumah gua tu...boleh lepak redbox sama2

    Eddie..syhhhh...lu ni macam tau2 jer...hahahaha...

    ReplyDelete
  4. beshnyer2~

    thanks bg semangat kat aku n still support blog aku~
    maceh sgt2~

    ReplyDelete
  5. nnti bln ogos pakat ramai2 dtg bintulu plak, ada pesta layang2 antarabangsa jugak (acara tahunan bndr bintulu)

    ada layang2 'pikachu' atau 'pari besar' x?

    ReplyDelete
  6. setiap kali ada FLLA, aku kat klate ni, hanya mampu ternganga meleleh air liur tengok 'wau' besar - besar dalam TV :P

    ReplyDelete
  7. aisey... gua balik awal pulak. Best ni!

    ReplyDelete
  8. Dulu pernah sekali pi kat pasir gudang. Best la padang tu besar ooo.

    ReplyDelete
  9. Oiii...nak pinjam DSLR ke?? hahaha
    Sudah tukar tempat ke sekarang?

    ReplyDelete
  10. tahun lepas gua layan main layang-layang. tahun ni rasa cam dah besara plak. ARGHHH!

    flying high again- ozzy

    ReplyDelete
  11. cam mana lagu norshila amin tu eh

    layang layang terbang di awan..

    ReplyDelete