Monday, February 22, 2010

Keindahan Pantai



Ini lah hasilnya berjalan-jalan 2 hari satu malam ke Kuantan raya cina tu hari...sayangnya aku tak mampu nak beli SLR...layan je la kamera murahan 4 megapixel cybershot aku

Pantai 1 - Teluk Chempedak





Mungkin disebabkan pantai ni terletak dekat dengan Kuantan...hari2 cuti macamgini memang sesak la...jalan nak masuk pun jem giler...nak cari parking pun susah..nasib parkingnya cuma RM1 jer...orang ramai...memang tak selesa la...pantainya pun banyak batu dan tak bersih...takat nak lepak2 cuci mata...ok la...


Pantai 2 - Cherating





Dalam 3 pantai yang aku pergi...Cherating lah yang paling best...pasir dia pun lembut ajer...pantai awamnya pun tak la sesak sangat walaupun hari cuti...parking pun free...mungkin kerana pantainya yang luas...kebanyakannya yg bermalam tinggal di resort2 yg bersepah sepanjang pantai...so tak ganggu kat pantai awam...pantai dia pun cantik la..

Pantai 3 - Mersing





Ini adalah kawasan persisiran pantai..bukan Air Papan...Air Papan confirm sesak time cuti2 camgini...malas nak pergi..Ini adalah kawasan kampung apa ek...lupa pulak aku nama dia...Kg Seri Lalang kot...dulu mak sedara aku duk area ni...(kalau dari JB...lepas jambatan belok kanan)...dulu kawasan ni kawasan kampung jer...lepas 3,4 tahun tak pergi jauh berubah dah...dah membangun dah...dah ada macam2 dah...konon pergi sini nak beli keropok lekor...tp punya la ramai orang...siap kena ambik nombor nak beli...kansel ahh...jalan situ pun jem giler...kesian orang kampung situ ek...bila dibangunkan kawasan ni...hilang dah privasi dorang...

Kalau korang perhatikan gambo tu...memang tak sesuai nak mandi manda...air surut sampai ke tengah...kalau ikut cerita bapak sedara aku dulu2...boleh jalan kaki sampai ke pulau berdekatan...tapi awas...kalau nasib tak baik...air pasang...naya terperangkap kat pulau...untung kalau dah sampai pulau...kalau kat tengah2...tak ker naya...air pasang laju oo...

Ok..tu ajer...terimakasih.

11 comments:

  1. tak sangka cherating tak sesak....

    air terjun gunung ledang masa CNY hari tu memang bloody dia punya pack.

    pendek kata berjuang mati-matian lah kalau gi tempat2 cam ni masa holiday cam ni.

    ReplyDelete
  2. Cherating ni ada port2 yg tak family friendly, cuma sesuai utk lelaki saja.

    dekat area pusat santuari penyu dan club med tu.

    ReplyDelete
  3. portdy...lama dah gua tak turun Sagil..next time balik Muo nak singgah la..

    Eddie...dulu2 awal 90an..masa Club Med sapa2 boleh masuk dalam...gua dan member2 masuk dgn niat yang kurang baik...masuk2 jer terpampang sigboard "Nudity And Topless Are Prohibited"...ceh!!!!...tu la niat tak baik...hahaha...

    tapi..dulu2 cherating ni banyak disko...maksiat banyak beb...sekarang gua tak tau la..pengalaman paling suwey...resort semua fully booked...ngam2 tinggal satu chalet kosong depan disko...dah la bising sampai pagi...ada ker mat salleh ni mabuk.dan muntah kat tangga chalet gua...nak bagi penumbuk badan sekor2 besar gedabak pulak..

    ReplyDelete
  4. aku penah sampai ke cherating~
    mmg besh~
    cuma byk utan~
    nak kuar mam kne ke kuala terengganu~

    ReplyDelete
  5. ayu,
    takde la sampai kuala terengganu, cuma kemaman je, masuk daerah selatan terengganu.

    kuala terengganu still jauh lagi.

    ReplyDelete
  6. betul tu eddie...gua rasa patah balik kuantan pun tak la jauh mana..

    ReplyDelete
  7. Cerating ke?...nanti aku kasi upload gambo versi aku pulak...rasa-rasa tak banyak..pasal kameramen kena jaga anak...hehehehe

    ReplyDelete
  8. cherating.... dah bape kali dah berjalan ke sane...
    tapi aku tak bape suke pantai... kecuali kalo mancing ler...
    aku lagi suke airterjun.. mase cny aritu gi air panas sagill.. perghh punye ler pack sampai ke depan org parking... sib baik dtg ptg... leh parking dekat sket...
    pe-pe hal... memang best kalo dapat menikmati alam ciptaan tuhan dengan family... sesambil ajor anak nyelam n berenang... kekekek

    ReplyDelete
  9. pantai.. best.. bau pantai mmg best!! kg aku tak sampai 5 minit dah pantai.. huhu

    ReplyDelete
  10. klu singgah temerloh,boleh kita berjumpa..=)

    ReplyDelete