Tuesday, June 14, 2011

Pergi tak kembali

Jumaat lepas..10hb Jun...aku kehilangan seorang sahabat dan rakan sekerja...permergian yang sangat tak disangka2...arwah pergi secara mengejut...

Siapa sangka tengahari tu kami makan sama2...bergurau macam biasa...huha huha...pukul 4 paginya mendapt SMS yang beliau telah tiada...rasa macam mimpi pun ada...arwah pergi ketika sedang beriadah...ketika bermain badminton...memang sudah menjadi rutin kami bermain badminton 3 kali seminggu..bermain selepas Isyak...9.30..10.00 hingga ketengah malam...cuma aku jer yang dah berapa lama tak join sama...

Arwah baru berumur 47 tahun...meninggalkan isteri dan 5 orang anak(semuanya perempuan)...yang tua di Uitm...manakala yang bongsu baru berusia 6 tahun...menatap wajah anak2nya terutama yang bongsu membuatkan aku sebak...sesungguhnya ajal maut ni tak mengira siapa...dia dah selamat...kita ni ntahkan bila?....

Yang tambah membuatkan aku terasa...tengahari tu semasa makan lunch bersama...(biasanya amat jarang kami satu opis dapat makan beramai2 bersama...ntah kenapa lepas jumaat tu...semua pun ada...arwah siap telepon makan kat mana...)..kami bergurau pasal hal kematian...mati mengejut...dan terlepas dari mulut aku...kita dah tua2 ni...main badminton jaga2...dan beliau hanya tersenyum...sapa la yang sangka kan....

Arwah adalah seorang yang sangat disenangi...buktinya ketika menuntut mayatnya di hospital...begitu ramai rakan2 yang hadir...sepanjang aku mengenalinya...10++ tahun...tak pernah sekalipun aku nampak beliau marah...sentiasa ceria...sentiasa tersenyum...agak warak orangnya...mengaji Quran waktu lapang di opis...memang baik la orangnya...

Aku cuma kehilangan seorang sahabat...teman bersembang pasal bola (arwah peminat Manchester United)...tapi bagi isteri dan anak2 arwah lagi berat bebanan mereka.....

Alfatihah kepada arwah Kamarudin Bin Othman...semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di golongan orang2 yang beriman...Amin.

6 comments: