Friday, June 15, 2012

Heartbreak & Triumph: The Shawn Michaels Story

Aku baru je beberapa minggu lepas abis baca buku ni...



Heartbreak & Triumph: The Shawn Michaels Story (2005)

Aku tau Ijau konpem suka buku ni dan mungkin tak akan suka apa yang aku tulis ni...heheh...

Walaupun dah hampir 2 tahun buku autobiography ni aku beli...baru ni la berjaya menghabiskannya....susah betul nak menerapkan budaya rajin membaca pada golongan orang yang konon2nya sibuk macam aku ni...

Awas...entri ni rasanya cuma peminat gusti jer yang akan paham...

Pertamanya...aku bukanlah peminat Shawn Michael...zaman2 dia tengah top tu aku dah kurang folow gusti2 ni semua...semangat nak membelinya dulu pun lepas aku baca buku Hitman...tujuannya memang semata2 nak tau apa cerita di sebelah pihak Shawn pulak perihal "The Montreal Screw Job" ... nanti kata bias pulak kan...


Ternyata lepas abis membaca ni...perasaan aku terjadap Shawn memang tak berubah...mamat ni memang perasan bagus la...ok...dari segi bergusti...mungkin dia antara yang bagus...tu aku tak nafikan...tapi dari segi seorang individu...aku tak rasa dia jujur dalam buku ni...banyak benda yang dia buat seolah2 bukan salah dia...dia tak salah...semua pun pasal orang lain....apa yang dia buat pada Bret Hart tu satu hal...(sebenonya  penjelasan dia pasal ni tak clear pun...dia lebih kepada menjadikan seolah2 dia hanya mangsa keadaan)....tapi apa yang dia buat pada Marty Jannetty...orang yang sanggup bersusah senang zaman dia lum popular tu bagi aku mengambarkan siapa Shawn Micheals ni sebenonya....ala...baca sendiri la...mungkin baru paham apa maksud aku...

Ok la...bak kata orang kampung aku...give credit where credit is due...dari segi penyampaian...gaya penceritaan....buku ni bagus sebenonya....jalan ceritanya teratur...cuma ianya kurang dari segi humor...sesapa yang kaki gusti patut cari buku ni....

***Marty Jannetty adalah orang yang suh dia bela rambut panjang...manakala nama "Midnight Rockers" tag team dia bersama Marty adalah berinspirasikan dari tajuk lagu Judas Priest "Living After Midnight"...lagu fav. dia ketika itu...dan dia adalah die hard Elvis Prestley...



4 comments:

  1. aku pun dulu xsuka HBK ni semenjak berpecah dari the rockers, tp minat balik bila zmn DX gila2 pertengahan 90an dulu

    klu rasa dah bosan dgn buku ni, jual bundle dgn aku eh~

    ReplyDelete
  2. Mr Wreslemania punya title patut bagi kat undertaker dah. Rekod 20 kali tanpa kalah kat wrestlemania. Kau patut Cari episode Monday Night Raw yang masa Bret Hart jadi host. Dia panggil Shawn Michael mengadap bagi penjelasan yang terpendam hampir 12 tahun. Sama seperti kau cakap yang dia tu mangsa keadaan tapi tindakan Hit Man nak bawa WWF title ke WCW memang akan mengaibkan WWF dan itulah yang terpaksa Mc Mahon buat untuk kekalkannya di WWF dan sampai WCW pun dia tapau beli sekali. Semua pasal dia tak nak benda-benda nie berlaku lagi.

    ReplyDelete
  3. kalo dia wrestling je kan, aku akan automatik support dia punye lawan.

    ReplyDelete