Monday, June 23, 2014

Hail to England

Takder nak hail hail dah...England dah out dari world cup...hahaha...

Tapi ni bukan nak cerita pasal world cup...tapi baru perasan yang 4 tahun yang lalu ada buat entri pasal album ni  >SINI<


Manowar - Hail To England (1984)

Maknanya dah 4 tahun sejak World Cup yang lalu tak dengar langsung cd ni.

Sempena ulangtahunnya yang ke 30 bulan depan. Beberapa hari ni melayan kembali cd ini. Ternyata setiap kali mendengarnya, perasaannya tidak pernah berubah.  Blood Of My Enemies, Kill With Power, Hail To England dan Bridge of Death tetap best...tetap metal....muzik begini antara penyebab saya mula terjebak menjadi mat rock....ianya membawa saya menjadi seorang budak belasan tahun kembali....

Tak kisah lah jika anda sudah terlewat 30 tahun...jika anda gemarkan sound raw heavy metal awal 80an....album ini pastinya tidak akan mengecewakan...

Terbaik!!!...tapi dalam masa yang sama terasa tua pulak...hahaha...

“Each note I now play being a black arrow of death sent straight to the hearts all those who play false metal”

Kill Kill Die Die!!!..............






8 comments:

  1. dua album klasik manowar yg aku belum ada - HTE dan IGR, dua2 masih mahal kat estock

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tengok jer la harga aku beli dulu ni berapa...memang mahal...

      Delete
    2. ...dan kebetulan baru pagi tadi aku dpt rembat HTE kat estock harga RM20~ hehehehe

      Delete
    3. ok la tu...pagi tadi aku dapat Bruce Dickinson - Chemical Wedding dengan harga RM13.74....harga tersenyum...heheh..

      Delete
    4. hahaha aku nampak CM tu tadi, mmg tersenyum, klu aku blm ada album tu mmg aku rembat jugak... nampak mcm mggu ni estock restock semula, byk cd aku dah tanda watched :)

      Delete
  2. tQ..
    cd ni tersenarai dalam radar...

    ReplyDelete
  3. Last song album ni terbaik...
    Cemerlang hehehe.

    ReplyDelete
  4. Tanda harga tu yg klasik.. Hehehe..Nanti aku try dengo

    ReplyDelete