Wednesday, July 16, 2014

Padang Besar

Belek-belek kat draf....baru perasan yang aku tertinggal pasal ni...(post ajer la..bulan-bulan puasa ni idea nak menulis kering...mengantuk...)

Ni masa trip pergi Langkawi bulan Disember tahun lepas...lama giler dah...hahaha...

On the way balik dari Langkawi tu...bermalam semalam di Kuala Perlis...lupa dah apa nama taman perumahan yang homestaynya kami bermalam...tak jauh la ngan jeti Langkawi tu...


Tujuannya pasal nak pergi sini la...lama betul tak pergi Padang Besar...berbelas tahun yang dulu...rasanya zaman aku pergi dulu takdernya kedai2 batu shop lot tu....zaman tu betul-betul macam padang...jalan menujunya pun dah rasa lain bebeno...


Pandangan dari dalan Mall dia...2 tingkat...macam-macam barang la...murah...tambah-tambah kalau pandai tawar...biasalah barang dari Thailand...lebih kurang jer macam Bukit Kayu Hitam, Rantau Panjang atau Pengkalan Kubor...harga tak pasti pulak aku mana yang paling murah...


Sesekali ke utara layan la plat no Thailand...biasa duk JB melambak plat Singapura ajer...

Lain orang...lain benda yang di carinya...aku jersey2 bola tu semua aku tak pandang...abang ipar aku pun ada jual....kalau dah mat rock tu benda ni juga yang dibelinya....benda-benda lain tu kerja orang rumah untuk cari....hahahaha.....


Pasal dah lama sangat...banyak benda nak cerita pun aku dah lupa....tu ajer la kot....


K bai....




5 comments:

  1. itu je gambo? tampal la lagi, aku selalu dengar atau baca tempat ni tapi tak pergi lagi

    ReplyDelete
  2. Sekali boring 3 helai tu..heheh..Padang besar aku pun tak penah sampai lagi..taktau panjang je penah sampai

    ReplyDelete
  3. memang selera matrock lain sikit...

    ReplyDelete
  4. baju t-shirt versi siam ni kekadang ada yang lawa printing dia, sejibik macam official pun ada..

    ReplyDelete