Friday, May 22, 2009

31 Flavors

Aku tengah bz sekarang ni...auditor pun tak balik2 lagi...tapi gian pulak nak berblogging...haha..

Aku tertarik ngan kata2 En Deaf dalam komen beliau sebelum ini..."zaman sekarang terlampau genre based...contoh - ada orang nak jaga imej Metal dia, kena kutuk lagu2 jenis lain gay la apa la...Nasib baik aku exposed ngan muzik zaman dulu bukan sekarang...its all about songs, janji lagu sedap.."

Aku setuju...aku dulu walaupun metal...boleh je layan lagu2 pop...bukan takat Duran Duran, A-ha...Cyndy Lauper...Debbie Gibson...NKOTB dan Tommy Page pun ok ajer...hahaha...janji jangan dangdut dan tecno sudah la...ni dua lagi payah aku nak hadam dari progersif... :P

Tapi budak sekarang...kalau Metal...nak ngaku dengar My Chemical Romance pun malu...nanti jadi Mat Emo kelar tangan la pulak kan...tak tr00....haha...

tak kisah la...telinga memasing...suka hati la nak dengar apa...tak der sapa nak paksa pun...cuma kalau citer bab ni..aku teringat lagu 31 Flavors dari Sacred Reich...sapa sangka...band thrash metal boleh keluar lagu camgini...dan best pulak tu..hehe..

31 FLAVORS

Vanilla is smooth
chocolate is kickin'
strawberry is sweet
all deserve a hearty lickin'
have em all
three scoops piled high
variety is the spice of life
Well you can have soft serve
and hard sugar cones
root beer floats
or my banana split
do you like nuts
or some sticky whip creme
come lick it off
and be my dairy queen
I love the Chilis
freaky, uplift, mother's milk
Faith No More
Mike Patton's voice is smooth as silk
Metallica's
music makes me want to rage
Sting's lyrics
have something to say
Jimi Hendrix
plays guitar like a no one else
Black Sabbath
Ozzy's voice is sick as hell
Prince, Fishbone, NWA
these are the things that I like to play
Mr. Bungle
is so very cool
so don't be
an ignorant fool
there's so much music
for you to choose
so don't just be
a metal dude
it's cool fool


nah...layan pulak dia punya lagu...x der pulak version vc atau live...

22 comments:

  1. Tolong, ah suka lagu baru gua, Sampai Bila. :)

    Check out out new song in our blog.

    ReplyDelete
  2. RST..
    nanti gua cekidot la...lu jgn dangdut sudah...haha..

    ReplyDelete
  3. itulah realitinya sekarang... semua nak ngaku troo la kunun..aku kalu gi gig pon cam tu la..berpuak2 indie ngan indie, punk ngan punk, metalcore ngan metalcore..ermmm ala metalcore2 pon tgk lagu kat hp ada gak lagu2 "pencinta wanita" apa cerita?.. haha alasan lagu awek bagi..cit poooraaahh

    ReplyDelete
  4. aku apa jer musick asal masuk aku layan... tak kisah la MCR ker apa ker... janji masyuk!!!

    ReplyDelete
  5. bro,

    Dulu masa kat asrama , ada member gua kena belasah ngan senior sebab member gua minat rap, senior tu minat Punk.

    ...music untuk unity, peace n love...bukan tuk berpuak2.
    kalau dah selera dia metal, kita respek , kalau selera kita rock n roll, dia pulak respek kita...kan senang?

    ...ini semua kan gula-gula dunia je.

    imho.

    ReplyDelete
  6. Ha Ha Ha! aku layan je semua lagu. Cuma lagu bebaru ni aku tak leh hadam le. Telinga aku masih di era 80's dan early 90's.. nak wat camana...Tapi kita kena respect minat org lain...kan?

    ReplyDelete
  7. gua boleh layan... no problem!

    lebih2 lagi kita membesar dalam era 8oan...

    ReplyDelete
  8. **nasik tambah komen aku..lagu ni funky la hehehe bassline dia melantun2

    ReplyDelete
  9. Matakucing...
    "seluar koyak main cinta..menangis dengar lagu cinta.." :D

    mmg syok oo lagu 31 flavors ni...layannnn...

    Jai..
    MCR ni anak aku yg dengar...aku tukang download jer...hehe..

    ReplyDelete
  10. Portdy..
    biasa la kita kan semua bermula dengan POSER...
    time akhir 80an la word POSER ni muncul...that so called OTAI in Metal ni la yg dok kutuk2 semua org poser..dia je tr00..lawak...macam la dia lahir2 bapak dia kasi dengar metal...haha..

    Skid..
    sekarang bukan zaman kita...tapi aku layan je hannah montana/miley cyrus tu...haha..

    ReplyDelete
  11. Eddie..
    betul bro..tapi Poziah Latip gua tak la...tu wife gua je yg layan...haha

    ReplyDelete
  12. tommy page?

    tu shoulder to cry on nye mamat kan?
    adoi ler, lucu abis kalo ingat2 zaman muda2 dulu.

    cyndi lauper? ah ni legend..

    ReplyDelete
  13. Deaf..
    mamat tu la..

    "And when you need
    A shoulder to cry on
    When you need
    A friend to rely on
    When the whole world is gone
    You won't be alone
    I'll be there"

    siak arr lagu ni...tapi buat bagi kat awek memang berkesan...haha..

    ReplyDelete
  14. Bro-teromber,

    betul betul betul (slang upin ipin)

    ..macam la lahir2 diaorang dah dengar Black Sabbath ke, Mercyful Fate ke...

    ...mana la pegi mamat ensem Tommy Page ni eh? dulu macam ada duet ngan Amy mastura kan?

    ...satu lagi Tiffany, orang umah wa punya feveret.

    ReplyDelete
  15. huhuhu...true colors lagu cindy lauper la baru rules..huhu. gua metal dan gua layan semua genre musick.
    Sacred riech ehh...gua minat the american ways punya lagu ngan surf nicaragua..best giler babeng...
    "You fight for democracy
    And the "American Way"
    But you're not in your country
    "What am I doing here?" you say
    But now it's too late
    You're entering Managua
    If you had brought your surfboard
    You could surf Nicaragua"

    ReplyDelete
  16. Portdy...
    Tiffany..I think we're alone now...haha...layan...

    Takilala..
    gua kalau dengar American Way mesti terbayang Billy Joel We Didnt start the fire...macam ada persamaan arr..

    ReplyDelete
  17. adoi...

    sama taste ler aku ngan korang smua.

    ReplyDelete
  18. fuuh, sacred reich - the american way, ni lagu last dlm album tu. starts off dgn brapa kali take ntah sebab salah sorang x leh main funky... best gila album ni.

    aku pun dgr ja suma lagu yg aku rasa best. metalcore ka, emo ka. mcm hang jugak, no hip hop or techno shit.

    tommy page, lama x dgr nama or lagu mamat ni, kat asia la dia femes. ni nak kena carik balik ni. terkenang zaman gua kat sekolah nak tackle awek gua time tu (skang dah jadik bini aku pun!) hehehe

    ReplyDelete
  19. wan...
    sayang la...lepas American way..Sacred Reich tak menjadi..

    A shoulder to cry on tu memang berkesan untuk mencairkan hati awek...hehehe...

    ReplyDelete
  20. gua rasa album 'american way'the best..

    ReplyDelete
  21. Contaminate..
    untuk sacred reich....gua setuju

    ReplyDelete