Thursday, October 21, 2010

Dari Paroi ke Old Trafford

Dua dua pun 1-0...satu menang dengan main bertahan...satu pulak menang dengan menyerang...satu gol minit awal..dan satu pulak minit last...tapi tak kisah la tu...janji menang...

NEGERI SEMBILAN 0 JOHOR FC 1
Mohd Ezaidy Khadar 89

MANCHESTER UNITED 1 BURSASPOR 0
Nani (3)

Dah lama aku tak follow bolasepak tempatan...terimakasih la Astro Arena...kerana ada tunjuk live bola tempatan...nak harap RTM...balik2 team yang sama jer dia tunjuk...bosan...

Dah lama jugak aku tak tengok live bola tempatan kat tv...stadium apatah lagi...isu pergabungan Johor FA dan Johor FC semacam menaikkan semangat aku...tak kisah la kalau game malam tadi tu Jose Mourinho cakap Azuan Zain guna taktik parking bas...yang penting menang...dan dapat away gol...walaupun diserang bertubi2...defend memang terbaik...tak macam Manchester United...asik jer la bocor kan...Sir Alex mungkin kena belajo ngan Azuan kot...hahaha...

Bagi United pulak...walaupun menang dan control game...nampak macam susah sangat nak score...mana pergi tradisi 2 winger pantas dan cross ball cantik....aku tak rasa Rooney blah akan ada kesan beso pun...striker yang sedia ada akan tetap dapat score kalau ada cross2 cantik...yang penting SAF kena cari winger...Giggs dah tak larat...Valencia injured...Park sekadar squad player...teruk la nak harap Nani sorang...tapi kalau Nani keep on scoring gol cantik macam malam tadi...sapa perlukan Rooney...Ronaldo apatah lagi...Biarlah Rooney blah...Nobody is bigger than the club!!

***aku seperti majoriti rakyat Malaysia yang lain...time memang baru nak sokong..(poser bolasepak ni...heheh)...rasa macam nak turun jer Stadium Pasir Gudang sabtu ni...

WE LOVE JOHOR FC...BENCI BERGABUNG!!!

5 comments:

  1. berteromber...

    please cek mana aku nak sambar jersey johor fc? ngan harga sekali..
    ye la kot nak beli home away ke hahaha

    ReplyDelete
  2. deaf,
    kat Plaza Kotaraya ada 'Sarang Jking' laa... kan Berteromber kann???

    ..gua tengok jugak game JFC vs squad Wan Jamak tuu... kesian keeper N9, dah takde rezeki dia clean sheet mlm tu, sapa suruh terjah keluar petak, sabtu ni klu ada rezeki dan tuah bumi Pasir Gudang, memang final kelab dari Johor la ke Bkt Jalil...

    ReplyDelete
  3. Deaf...kat kotaraya dan menara ansar ada Sarang Jking...nanti aku cek...

    tengok jadual BPL...game United hari ahad...macam makin kuat la aku nak turun P.Gudang esok...

    ReplyDelete