Thursday, February 10, 2011

Death On The Road

Macam Jairo...aku pun dalam seminggu dua ni asik la beriron maiden...praktis telinga...maklum la dah tinggal berapa hari je lagi kan...ada la sikit2 excited tu...heheh...

antara yang aku dok dengar sekarang adalah album live ni...



ni bukan nak review cd Death On The Road pun...macam aku cakap sebelum ni...aku agak bz dalam bulan Feb dan Mac ni...so takder masa nak cerita panjang2 pasal cd ni...dan aku tak lah minat sangat seleksi lagu2 dalam album ni...takder lagu2 dari Somewhere In Time...frust betul...ni yang buat ianya bukan la fav. cd live maiden aku...selain Live After Death...Flight 666 lah yang paling aku suka...dulunya masa aku beli cd ni pun aku selalu skip...pilih2 lagu...kalau CD 1 tu antara yang selalu aku layan cuma Can I Play Madness dan The Trooper ajer...

Tapi tu dulu la...tu jam aku kurang berkenan sikit ngan Dance Of Death...tu yang asik skip2 tu...tapi bila dah bertahun dengar Dance Of Death...aku rasa ok la...sekarang bila dengar Death On The Road...takder skip dah terutamanya lagu Paschendale...aku harap dorang main lagu ni kat Singapore nanti...



Tapi apa yang aku harap sangat tour kali ni jangan la dorang tak main lagu2 dari Somewhere In Time macam kat cd Death On The Road ni...memang betul2 frust kalau takder...aku tak kisah pun lagu apa...janji ada cukup la...tu yang suspen nak tunggu set list kat Moscow ni...kalau dorang ada main lagu2 dari 3 album ni...Powerslave,Somewhere in Time dan Seventh Son....memang aku puas hati la...

Tapi kalau aku diberi pilihan...teringin sangat nak nengok "Stranger in a Strange Land" live depan mata....maklum la...lagu ni adalah lagu pertama yang aku dapat nengok visual iron maiden...nengok videonya zaman tape vhs dulu...kenangan mengusik jiwa tu...tapi rasanya macam tak der can kot...tak sabo tunggu moscownya list...

2 comments:

  1. perrgghh playlist kegemaran kita ni macam lebih kurang jer

    ReplyDelete
  2. aku suka versi Paschendale ngan Dance Of Death ngan Rainmake kat album ni.

    DVD version dia pun not bad

    ReplyDelete