Friday, March 11, 2011

Lord of All Fevers & Plague

Hampir seminggu dah tak update...bz giler kebelakangan ni...ni cerita ringkas2 jer la..

Semenjak 2menjak dengar Morbid Angel nak turun Singapore bulan May ni...tetiba macam terajin pulak nak dengar dan cari balik kaset Altar Of Madness aku...tapi sayangnya tak tau ntah hilang kemana...bukannya aku nak turun Singapore nengok dorang pun...aku bukannya follow sangat dorang ni terutama album2 baru...kang melopong jer nengok...cuma rasa dah lama sangat tak dengar...teringat zaman2 death metal baru nak naik masa tahun 1990 dulu tu...

Bagi aku Altar Of Madness adalah antara yang terbaik di dalam genrenya...1st time dengar masa tahun 1990 dulu member aku kat ITM kenalkan...ini adalah antara kaset2 yang merosakkan gegendang telinga aku ulang2 dengar pakai walkman jenama philip aku dulu...yang bestnya dulu beli kaset siap aku dapat poster lagi..ni poster untuk kedai kasetnya...tapi baik ngan apek kedai kaset tu dapat la aku poster tu...bertahun tertampal kat bilik aku kat kampung sehinggalah mak aku buat make over kat bilik tu abis semua poster kena buang...

Tapi ada satu lagu tu yang 1st time dengar lagi aku dah suka...dah la lirik dia aneh...lagu "Lord of All Fevers & Plague"...ni memang lagu fav Morbid Angel aku...Trey Azagthoth nya lagu ni kan...aku memang suka Azagthoth punya solo...laju tapi teknikal...so sapa2 gi Singapore nanti...kalau dorang ada main lagu ni... aku rekues la korang rakam video lagu ni...heheh..







Ni tetiba macam rasa nak upgrade ke cd jer Altar Of Madness ni...dah la kasetnya hilang...tapi kan dulu terdengar lagu "Lord of All Fevers & Plague" versi demo Abominations Of Desolation dorang macam lagi best pulak...dia punya sound raw la...walaupun tempo dia slow sikit...dan vokalistnya bukan David Vincent...tapi part selepas 1 minit lagu tu...part yang rif dia ala2 rock tu sedap pulak aku dengar...rasanya dorang tak akan main dah versi demo ni...






ni pulak versi live...


4 comments:

  1. ala....gi je la.. ko kan dah tahu nak jalan2 kat spore haha

    nanti ada mat rock berbual masa depan pasal morbid angel main live, ko bleh cakap I was there haha

    ReplyDelete
  2. haha..siak arr..

    aku morbid angel ni tak cukup tegar la...kang dorang main lagu2 selain altar of madness...aku nganga terpacak jer tak paham...rasa macam nengok justin bieber la pulak...hahaha...

    ReplyDelete
  3. Kalau aku tinggal Johor, kompom aku turun. Hehehehe. Morbid Angel nye title album kalau susun huruf mula dia tu dah jadi alphabet la pulak. huhuhu.

    ReplyDelete
  4. altar of madness- album mesti dengar dan milik peminat sebenar death metal asli.
    one of the big four of death metal

    lagu yang lastnye bunyi loceng cingcingcinggg! tu antara yang menarik

    ReplyDelete