Tuesday, April 26, 2011

poser...

Rewind 22 tahun yang lalu....(Julai 1989)

Senior : Lu minat thrash?
Aku : yer..
Senior : Band aper? (sambil menyelongkar almari aku)
Aku : Metallica...Sepultura..err
Senior : Ni Iron Maiden..Twisted Sister..Motley Crue...thrash aper nyer...
Aku : Err..
Senior : pernah dengar Sarcofago?
Aku : Err..
Senior : poser arr lu...
Aku : Err..
Senior : Ni kaset South Of Heaven ni aku pinjam...best ker lagu2 dia?..
Aku :...err kata tadi abang thrasher...tak kan tak pernah dengar Slayer?...
Senior : %@#$#&* lu...
Aku : (sengeh)...



*************************************************************************************

Bila aku terdengar lagu Nightmare - Sarcofago kat radio RIA rancangan Vicious Volume malam ahad lepas...tetiba aku teringat la kat cerita di atas...zaman tu bila ko dah termasuk kat kelompok baju hitam...jadi TRUE adalah segala2nya...nak dengar lagu Bon Jovi pun kena nyuruk sorang2 malam2...nanti kena cap POSER la pulak kan...padahal dalam hati ada taman....heheh...

Tapi pasal peristiwa tu la aku kenal Sarcofago...siut la mamat tu...dia ingat duk felda ceruk kat johor macam aku...band dari hutan amazon mana pun senang2 sampai kat kampung aku ker...johor biasa la...rock n roll beb...kawan2 pun semua mat rock...ko tanya Tokyo Blade tau la aku...kalau band thrash...yang kasetnya sampai kat kampung aku...aku tau la...tu jam bukan zaman internet...

By the way...later aku found out that senior tu pun poser jer rupanya...ntah mana dia kutip nama Sarcofago tu...hahaha...tapi seriusly...mula2 aku pun jadi TRUE jugak konon2nya la..budak2 baru nak naik la kan...tapi pikir2 balik...bukan boleh dapat duit pun...start tu aku dengar apa jer yang suka...pelik member2 tengok koleksi kaset aku....Death,Possessed,Napalm Death,Sodom dll boleh jer susun sebaris ngan Poison,Warrant,Bon Jovi,Slaughter dll....heheh..

Akhirnya..aku kenal sorang member satu batch aku budak underground KL...dia la yang bagi aku dengar kaset dubbing I.N.R.I dari Sarcofago...time tu aku dah boleh kerek...aku bukan poser lagi...hahaha...


So kalau korang metal sangat la konon...tak nak jadi poser...dengar la lagu ni...hahaha (aku bukanlah suka sangat Sarcofago ni...tapi lagu Nightmare ni aku suka betul riff dia tu...bunyi pelik...seram pun ada...)






p/s...dah tua2 ni baru sedar...TRUE dan POSER dengan ALLAH lagi penting...tapi cuba ko cakap ni kat bebudak baru nak naik...ada dorang nak dengar???...what comes around goes around la kot...iskh.






.

6 comments:

  1. rock omputih takpe depa ganas. Rock malaya ni hampeh... semua tipu punya rock. Pop yeh yeh je semua rock melayu zaman tu hahaha

    ReplyDelete
  2. dengar semua muzik.. yang penting orang JOHO memang minat muzik.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. yeah! dulu memang ramai yang belagak terer dan kononnye tau semua benda pasal band metal. lagi2 kalo band underground ntah apo2 ntah.
    mula la jaja nama tu. kalo tak tau mula la tuduh orang poser!

    dulu ada satu band thrash yang gua suka...A.M.Q.A - mutan cats from hell.
    penah dengar?

    ReplyDelete
  4. Abang gayour...tak pernah dengar...saya kan poser..heheh...

    ReplyDelete
  5. tak de yg true pon kat msia ni he5..

    ReplyDelete