Monday, August 13, 2012

dates

Ni bukan cerita pasal berdating...tapi buah yang cukup sinonim di bulan puasa...


seingat aku jarang sungguh...ataupun mungkin tak pernah pun aku beli buah kurma....setiap kali bulan ramadhan konpem akan dapat percuma...terutama dari opis orang rumah aku...banyak dan sampai tak termakan...sampaikan bagi2 kat jiran atau bawak balik kampung...

tahun ni pun sama...cuma yang menariknya tahun ni dapat pelbagai jenis buah kurma...


buah kurma yang biasa...yang standard selalu dapat percuma...


jenis yang bertangkai...memang sedap...


tapi yang paling favourite untuk aku dan anak2 adalah yang ni...kurma badam ataupun yang orang kampung aku panggil almond dates....memang sedap dimakan waktu berbuka...

sebab tu...kira rekod la...tak pernah2 stok kurma kat rumah abis selepas 2 minggu berpuasa....tapi jenis yang2  ni jerla...yang jenis biasa tu...hmmm....



***satu lagi entri malas/takder idea di bulan puasa...heheh...



3 comments:

  1. ***satu lagi entri malas/takder idea di bulan puasa...heheh...

    samalah kita....heheheh

    ReplyDelete
  2. "ataupun yang orang kampung aku panggil almond dates..."

    org kmpg skrg dah educated :)

    ReplyDelete