Friday, August 3, 2012

Harta Karun 2

Dulu aku pernah buat entri pasal koleksi cd aku... >SINI<

Tu hari kemas2 rumah alihkan gobok (nak raya la kan...) dapat jugak aku peluang untuk menyusun balik koleksi kaset2 aku...


tak la banyak mana...dulu masa aku duk KL...kaset2 ni tinggal kat kampung...banyak jugak yang mak aku dah terbuang dah...tu lum masuk yang kena pinjam terus buat reta....ni jer la yang masih terselamat...

Sekarang ni memang aku dah tak collect kaset lagi...apa yang ada ni jer la aku simpan...kebanyakan kondisi memang masih elok...kaver semua masih tip top....aku jaga beb!...kecuali yang member2 pinjam tu la...bila pulang dah barai....memang sakit hati la...cumanya kalau main tu konpem keluar bunyi tikus...ni memang kelemahan kaset....

Banyak orang tanya nak beli....tapi hati aku masih sayang bab2 duniawi ni kot....memang rasa sayang nak jual....sebenonya bukan pasal nak dengo kaset tu ker apa....tapi kenangan di sebalik setiap keping kaset tu memang priceless la....ni semua kenangan zaman2 remaja youth gone wild....



Tapi antara koleksi kaset2 tu...yang paling aku sayang adalah kaset2 apache...pernah jugak buat entri pasal ni kat >SINI<...walaupun ianya cetak rompak...kaset2 apache ni la yang mengajar aku pasal muzik rock...zaman2 lum ujud download mengdowload....kaset ori payah nak dapat....kaset2 apache ni la yang jadi rujukan bagi mat2 rock sezaman ngan aku....walaupun harganya RM3.00...tapi zaman tu...bagi seorang budak sekolah yang wang sakunya cuma 50 sen sehari cam aku....memang ikat perut la nak membelinya....nak tak nak...terpaksa pakat ngan kawan2...aku beli yang ni....ko beli yang tu...pastu dengar sama2....memang best la zaman tu....

tapi yang paling aku sayang kaset2 apache Iron Maiden aku...terutama Somewhere In Time (yang ni bukan jenama apache...tapi Rock World...satu lagi jenama kaset piarate rock masa zaman tu)...sayangnya...satu pun aku tak jumpa....mesti mak aku dah buang....tapi yang satu tu (kalau tak silap best of Iron Maiden)...kena rampas ngan warden masa kat ITM....pasal curi karen untuk dengo radio....ITM masa tu plug semua mana boleh pakai...semua kena off....nak dengo radio kena pakai bateri...tapi biasa la idea McGyver...buat pendawaian haram curi karen kipas siling...last2 kantol...radio kena rampas ngan kaset Maiden yang tengah dengo time tu pun kena rampas sekali....hampeh betul la....heheh...


Satu lagi yang aku sayang adalah kaset2 melayu...iyer la...yang omputeh bila2 masa boleh cari cdnya….kalau yang melayu ni mana nak dapat???…memang sepatutnya la syarikat rakaman kat Malaysia ni rilis balik kaset2 lama ni jadi cd…teringin sangat nak ada Belantara, Srikandi Disisi & Ilusi Sebuah Mimpi dalam bentuk cd…


last...dalam menyusun tu terjumpa pulak la game ni...haha...lama giler tak main sampai kan aku lupa aku ada game pirate ni....


***kekadang terpikir...nanti kalau aku dah takder sapa nak di wariskan bendalah ni semua...dah la aku takder anak lelaki....budak2 sekarang generasi K-POP...mana la dorang pandai dengo muzik camni...




13 comments:

  1. "kecuali yang member2 pinjam tu la...bila pulang dah barai..."

    lps tu buat slamba je... mcm xde apa yg berlaku

    ReplyDelete
  2. warghhh....ada sepultura arise! Warghh.....ada Carcass Heartwork.! Warghhh ada Belantara,Quiet Riot, Helter Skelter, Ella Usa....perghhh ni koleksi boleh buat display di muziumni

    ReplyDelete
  3. May tu kalau nak waris kat aku, aku akan jaga elok-elok. huhuhuhuuuu

    ReplyDelete
  4. perghhh!!! ni khazanah ni. huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. pm rege...kalau nak jual le...hehehe

    ReplyDelete
  6. Aku rela menawarkan diri sebagai waris aka menantu... sila email surat serah kuasa untuk memudahkan urusan. Tq

    ReplyDelete
  7. saya masih dengar kaset..masih membeli kaset...apatah lagi masih ada beberapa band still setia keluar product dalam kaset.....letgo lah semua ni bro hahaha

    ReplyDelete
  8. Kita bertaruh jom. Your agains mine. Winner takes all. Huahuahua

    ReplyDelete
  9. Shafid....errrr...gua tak berani....portdy cakap lu tokan besar tahap abang kawasan....gua punya ciput jer...hahahaha....

    ReplyDelete
  10. gua jeles!gua jeles!
    biar murah, cap ayam, cap apache... yang paling berharga adalah kenangan indah bersamanya!

    rock will never die!

    haha!

    ReplyDelete
  11. salam yop koleksi mmg terbaikkk le..agok nk juei call awok ye 017-3865051..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. minta maaf bro...ni semua bukan untuk dijual....kenangan tak boleh dibeli...heheh...

      Delete