Friday, August 10, 2012

Treasure Chest

Lagi koleksi best of...kali ni versi kaset yang dah berusia 10 tahun...



Helloween - Treasure Chest (2002)

Aku sebenarnya tak ingat pun aku ada kaset ni...hari tu kemas2 baru terperasan...ini adalah antara kaset yang aku beli lepas tu terus simpan...beli bukan sebab nak dengar...pasal semua lagu2nya memang aku dah ada pun....

Bistu buat apa beli?....hahaha...ini soklan yg orang rumah aku pun selalu tanya....ianya lebih kepada nak buat koleksi....ini adalah penyakit kepada orang yang ketagih kaset/cd macam aku ni...membeli adalah kerana hobi dan nak buat koleksi...sangat pantang kalau termasuk ke dalam kedai cd....heheh...nasib pada ketika itu penjualan cd lum berapa meluas...kalau tak kompem aku dah sambar...

Kalau anda peminat Helloween atau baru belajar nak dengar Helloween...memang album ni yang patut anda cari...boleh dikatakan ianya himpunan semua lagu2 terpenting sepanjang karier mereka dari self-titled debut EP (1985) hinggalah ke 'The Dark Ride' (2000)....

tarikh aku beli pun ada tulis
boleh dikatakan aku sememang peminat Helloween...tak kira lah zaman Kai Hansen...Roland Grapow...Michael Kiske ataupun Andi Deris...memasing ada kelebihannya....malah album2 seperti  'Pink Bubbles Go Ape' dan 'Chameleon' yang ramai fan tak suka tu pun bagi aku ok jer....

Terdapat 29 lagu yang dibahagi kepada 2 kaset...(kalau cd...2 disc la...) merangkumi lagu2 seperti ...

'Helloween' EP (1985) - 'Murderer," "Starlight"
'Walls of Jericho' (1985) - "Metal Invaders," "How Many Tears," "Walls of Jericho/Ride the Sky"
'Keeper of the Seven Keys, Pt. 1' (1987) - "Future World," "Halloween," "A Little Time," "A Tale That Wasn't Right."
'Keeper of the Seven Keys, Pt. 2' (1988) - "Eagle Fly Free," "I Want Out," "Keeper of the Seven Keys," "Dr. Stein."
'Pink Bubbles Go Ape' (1991) - "The Chance."
'Chameleon' (1993) - "Windmill."
'Master of the Rings' (1994) - "Where the Rain Grows," "Sole Survivor," "Perfect Gentleman," "In the Middle of a Heartbeat," "Mr. Ego."
'Time of the Oath' (1996) - "Power," "Kings Will Be Kings" "Time of the Oath," "Forever and One."
'Better Than Raw' (1998) - "I Can," "Midnight Sun."
'The Dark Ride' (2000) - "Mr. Torture," "Immortal," "Mirror Mirror."



Disebabkan Helloween ni banyak sangat lagu best...aku rasa lagu2 seperti "Heavy Metal (Is The Law) atau "If I Could Fly" atau lagu2 dari Pink Bubble dan Chameleon macam "Kids of the Century", "When the Sinner" atau "I Don't Wanna Cry No More" pun boleh masuk list...tapi kalau camtu mungkin dah jadi 3 kaset la kot...

Pernah gak terpikir nak upgrade ke cd...terutamanya yang box set ada 3 disc tu....tapi apakan daya....iskh....

apa2 pun tak kira la versi kaset, cd maupun boxset...ini sememangnya REKOMENDED!



12 comments:

  1. "A tale that wasn't right" is the best metal-ballad ever!!!!

    ReplyDelete
  2. "Pernah gak terpikir nak upgrade ke cd...terutamanya yang box set ada 3 disc tu....tapi apakan daya....iskh...."

    tapi apakan daya?

    ReplyDelete
  3. collect kaset la baru otai. hehehe

    patut kena ada 'victinm of fate' versi EP baru complete.

    ReplyDelete
  4. DOS... +1

    Ijau...keje swasta xder bonus raya...heheh..

    ReplyDelete
  5. Jengkemut...bukan otai...tapi tua...hahaha...

    ReplyDelete
  6. ni riak kasetwi nih........heheheheh...apapun koleksi kaset jugak yang best!

    ReplyDelete
  7. Faizal...bulan puasa riak sikit2 jer..heheh..

    ReplyDelete
  8. pasal boxset tu...hendak seribu daya x nak seribu dalih...boleh mula menabung mulai skrg...hehe

    ReplyDelete
  9. Adi...biasa gak menabung....tp biasanya akan kelain...

    ReplyDelete
  10. haha gua fhm bro,maklumlah dah berumahtangga ni....aku pun kdg2 mengalami situasi yg sama jugak

    ReplyDelete
  11. Dijualkah kaset helloween nya mas bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry bro..not for sale...hanya untuk koleksi peribadi..

      Delete