Thursday, February 29, 2024

Hammersmith

 Sudah Sampai Sini - Hammersmith

Hari tu semasa menggunakan perkhidmatan tube di London, rasa teruja pula bila nampak nama salah satu stesennya. Dan kebetulan pula berhenti di stesen tersebut untuk menukar laluan. Memang tak lepas peluanglah untuk mengambil gambar hinggakan anak-anak pun pelik apa istimewanya tempat ini?

Sebagai peminat muzik apatah lagi seorang mat rock tua 😁 , nama Hammersmith sememangnya sinonim dengan album-album live. Di Hammersmith Odean (sekarang di panggil Apollo) lah terabadinnya salah satu lokasi untuk album live kegemaranan, Live After Death. Walaupun tak berkesempatan melihat lokasinya, dapat singgah di stesen undergroundnya pun jadilah...haha...



antara album yang menggunakan Hammersmith sebagai tajuk album

*ketika menggunakan perkhidmatan bas express dari Manchester ke London, bas tersebut berhenti di stesten bas Milton Keynes untuk menukar pemandu. Ini satu lagi lokasi konsert rock dan festival muzik contohnya Milton Keynes Bowl yang dulunya selalu dibaca di majalah Kerrang!. Sayangnya bas hanya berhenti sekejap dan tak sempat pula untuk mengambil gambar. Sememangnya bila berada di sini, bermacam-macam lokasinya akan mengingatkan kita kepada rock dan bolasepak.

2 comments: