Monday, February 26, 2024

Sudah Sampai Sini - The Theatre of Dreams

Old Trafford - 12/02/2024



Bila sesekali berpeluang menjejakkan kaki ke tanah Inggeris, memang tak lepas peluang lah untuk berkunjung dari stadium ke stadium. Maklumlah sebagai peminat bolasepak terutamanya bagi kita di Malaysia sememangnya lebih terdedah kepada bolasepak Inggeris.


Lain orang lain cara berhiburnya. Rugilah kan kalau dah sampai ke sana tak pergi ke stadium-stadiumnya. Nasib kat sana tak ada muzium Iron Maiden…hahaha…





Dalam tempoh 8 hari berada disana, sempat juga berkunjung ke 8 buah stadium tetapi yang paling di dalam impian sudah semestinya Old Trafford.



Ini impian sejak kecil. Dari mula melihatnya di kaca tv dalam rancangan Big League Soccer ketika zaman kanak-kanak dahulu sememangnya memasang angan-angan untuk kesini. Siapa sangka selepas 40++ tahun akhirnya Old Trafford di depan mata.



Sayangnya ketika di sana, minggu tersebut adalah minggu "away game". Makanya tak berpeluang untuk menonton secara langsung. Dapat buat lawatan "stadium tour" pun jadilah. Itupun hampir-hampir tak berjaya kerana hampir kesemua slot untuk stadium tour "sold out", walaupun menempahnya 3 hari awal. Tetapi ianya adalah perbelanjaan £30 yang berbaloi.
 


Dari Bryan Robson ke Bruno Fernandes... there's only one United!
Glory Glory Man United!




2 comments:

  1. gambar last tu gambar pecah rekod, amat jarang tuan tanah tunjuk muka dalam blog sendiri

    ReplyDelete