Thursday, March 14, 2024

Life Is But a Dream...

Sambung lagi cerita tentang album-album dari 2023. Dah masuk pertengahan bulan Mac, masih ada banyak lagi yang belum sempat ditulis…


Avenged Sevenfold - Life Is But a Dream... (2023)

Tak pernah ambil tahu pun tentang Avenged Sevenfold sebelum ini. Tak rasa pun akan minat. Tetapi selalu la nampak budak-budak muda pakai tshirtnya. 

Cuma bila ternampak yang ianya berada di dalam list "album terbaik 2023" dari beberapa ulasan yang dibaca membuatkan rasa terpanggil pula untuk mencuba. Pra-dengar 2 track pertama dari album ini membuatkan akhirnya ia dibeli.
.


2 lagu awal tersebut memang sedap. Tak sangka pula muzik mereka agak progressif dan rojak. Sayangnya album ini tak konsisten. Ianya menjadi semakin lemah dan meleweh selepas track ke 4 atau ke 5. 

Kesimpulannya, 2 atau 3 lagu yang awal memang best. Lagu-lagu yang selepas itu agak tak kena dengan selera. Mungkin bagi orang lain ok tetapi ianya bukan untuk saya.

Ada yang kata album ini tidak sama seperti album-album mereka yang sebelumnya. Tak pasti bagaimana ianya tak sama. Tak pernah dengar pun album-album sebelumnya. Dan tak bercadang pun untuk mendengarnya.




No comments:

Post a Comment