Thursday, August 25, 2011

Hesher



Aku memang suka filem2 indie yang bukan budget besar...dan bila aku dapat tau pasal Hesher ni...memang aku berminat la nak tengok...tambah pulak ianya dikaitkan ngan Metallica...walaupun aku tak pasti kenapa...selain logonya yang guna Metallica font tu...aku tak nampak apa kaitannya ngan Metallica...

Tapi dari apa yang aku baca...menurut cerita pelakon utama yang bawak watak Hesher tu, Joseph Gordon-Levitt...dia membayangkan Cliff Burton untuk watak Hesher ni...sama macam kes Johnny Depp tiru stail Keith Richards untuk watak Captain Jack Sparrow ataupun Heath Ledger ikut watak Eddie Van Halen untuk The Joker...dan menurut beliau Metallica suka apa yang beliau lakonkan dan bersetuju memberi keizinan untuk mereka menggunakan lagu2 Metallica dalam filem ni...sesuatu yang jarang Metallica buat...dan ini lah puncanya kaitan filem ni ngan Metallica...

Nak kata ceritanya best sangat pun...bagi aku biasa2 ajer...tapi kalau cerita jenis drama aku tengok time tengah malam dan aku tak tertido sampai abis...kira cerita tu pas la...aku tak nak bagi spoiler...so korang cekidot sendiri la cerita ni pasal apa...

Tapi yang paling aku nak puji sekali tentang lakonan dalam filem ni...memang terbaik...terutama Joseph Gordon-Levitt tu...biasa tengok dia bawak watak2 budak baik jer kan (contoh macam dalam (500) Days of Summer...ni sebuah lagi filem fav. aku)...tapi dalam ni tak sangka dia boleh bawak watak mamat heavy metal rambut panjang yang ganas...hilang dah muka innocence budak baik dia tu...sekarang nama dia dah masuk list pelakon yang aku nak tengok filem2 lainnya...

Devin Brochu, budak yang bawak watak TJ dalam filem ni pun bagus...dan tak lupa Natalie Portman yang juga producer filem ni...walaupun watak dia sikit...tapi cukup berkesan kat aku...best.


6 comments:

  1. rekemended x?brapa binatang ni?nnt nk donload

    ReplyDelete
  2. Nizam...kalau ko into drama punya type of movie...kira ok la...

    aku bagi 3 1/2 dari 5...yang 1/2 tu pasal hesh tu rocker..heheh...

    ReplyDelete
  3. belum pernah tengok hehe nanti check it out kat torrent hehehehe

    ReplyDelete
  4. belum pernah tengok hehe nanti check it out kat torrent hehehehe

    ReplyDelete
  5. ada nampak kat kedai ritu. tengok dia punya description ingat cerita jiwang. takpa kena cari balik nih..

    ReplyDelete