Tuesday, August 9, 2011

Laser Disc?



Ni bukan LP ataupun piring hitam...tapi ni Laser Disc...
iyer entri ni adalah bertujuan untuk riak LaserDiscwi...heheh...



Seingat aku masa zaman laser disc ni...mahal giler nak beli ldnya...bukannya ada yang pirate...dulu kat Holiday Plaza,JB ada la jual...ori punya...tu pun kekadang siap kena order dulu...pasal tak semua tajuk ada...maklum la tak ramai yang ada playernya...

Kesiannya teknologi LD ni kejap bebeno...bila keluar VCD...LD ni jadi dinasour...kesian kat sorang kawan aku yang beli playernya...LD ni yang banyak kat market 2nd hand Malaysia Karaoke la...nak cari movie...konsert memang payah...



Tapi yang jadi masaalahnya...kat mana aku nak godok bendalah ni...aku bukan ada playernya...

ada lagi ker orang simpan laser disc player???

9 comments:

  1. kat tmpt aku dulu2 laserdisc ni sinonim dgn filem2 biru

    ReplyDelete
  2. Buat gantung kat dinding je laa....

    ReplyDelete
  3. Cuba cari kat bundle Rengit. Rasa boleh dapat kot. Tapi makin susahla. Dua tiga tahun dulu bersepahla.

    ReplyDelete
  4. ..kat Ipoh dulu ada 1 - 2 kedai menjual LD nih..tapi wa takat jenguk kat cermin je nak masuk kedai pun segan..Benda mahal giler..

    ReplyDelete
  5. hahah simpan je la buat kenangan. Nak tengok pun bukan menang kualiti banding dengan DVD.

    ReplyDelete
  6. terkenang zaman zaman menonton laser disc suatu ketika dahulu, bapak besar nye CD hahaha

    ReplyDelete
  7. buleh buat tapak alas potong bawang untuk isteri tercinta.....ahaks!

    ReplyDelete
  8. simpan buat koleksi je
    aku pun tak buang LD aku padahal dah takde player dia.

    ReplyDelete
  9. kawan aku taukeh studio Beaufort Rock City kaki laserdisc hehehehehe byk jugak stuff dia beli masa kat obersi

    ReplyDelete