Tuesday, August 16, 2011

A Walk To Remember

Aku memang kaki wayang...walaupun memang dah bertahun tak gi panggung...tapi sememangnya banyak waktu lapang aku dihabiskan dengan menonton filem..dari zaman menyewa tape VHS hinggalah ke zaman sedut menyedut sekarang ni...ntah dah berapa banyak filem lah agaknya ek...

Membaca blog2 pasal movie terutama >NI< membuatkan aku terpikir patutnya aku jugak mendokumentasikan filem-filem yang aku pernah tonton...mungkin sekadar entri ringkas...bukan nak review...cuma sekadar bercerita...mulai dari entri ni aku akan cuba buat entri pasal filem2 yang aku tengok...

A Walk To Remember (2002)



Filem lama yang dah lama terperam dalam pc aku tapi baru minggu lepas tergerak hati nak tengok...filem dari adaptasi novel Nicholas Sparks...filem drama cintan ni pada awalnya macam aku dah dapat tangkap penyudahnya...banyak rasanya filem jenis camgini...kisah cinta budak sekolah antara mamat popular ngan awek nerd...kalau tak pasal Mandy Moore mungkin aku dah stop separuh jalan dah...tapi aku silap...penyudahnya agak berbeza...

Lakonan Mandy Moore dalam ni memang sweet...boleh jatuh cinta dibuatnya...buat aku teringat kat Phobe Cates (awek minah saleh pertama yang aku jatuh cinta...sayangnya percintaan jarak jauh memang sukar nak terjadi...hahaha...)

Kesimpulannya...ok la..sebuah filem cintan yang menarik...so sweet...tak ada adegan2 keterlaluan yang boleh membatalkan puasa...best jugak kalau layan tengok bersama yang tercinta (wife/hubby sahaja..girlfriend/boyfriend amat la tidak digalakan....bulan puasa ni oii)..dan oh ya...Daryl Hannah yang hot zaman aku budak2 dulu...berlakon jadi mak2 dah :D

6 comments:

  1. sedang jauh dari keluarga ni agak sensitif tengok filem2 romance ni... meleleh beb hahahah...

    ReplyDelete
  2. Akan ku bawak lima ratus tiga belas gigabite hakdis...untuk ku kopi semua felem2 yg dah ko sedut....keh keh keh!!

    ReplyDelete
  3. salah satu citer yang mesti tonton tapi aku tak pernah tonton lagi.... hehehe

    ReplyDelete
  4. tak pernah tengok lagi...
    kalo romantik komedi aku suka jugak

    ReplyDelete
  5. deaf...ni bukan romantik komedi...lebih pada drama..

    ReplyDelete
  6. Dulu awek aku berabis suruh layan citer ni

    ReplyDelete