Friday, February 3, 2012

Classic Rock - Thrash

majalah rock yang ke 2 aku beli dalam tempoh 2 bulan selepas bertahun2 tak beli majalah jenis2 camni....ntah pehal tetiba tergerak nak beli...mungkin pasal ayat "1956 was rock'n'roll..'66 was hippie..'76 was punk..'86 was...THRASH"


 tapi sebenonya takder la banyak mana pun cerita pasal thrash...adalah dalam 6,7 mukasurat...lebih kepada cerita tetang rilisnya 3 album yang paling terpenting dalam sejarah thrash yang diterbitkan pada sepanjang tahun 1986...Metallica - Master Of Puppet, Megadeth - Peace Sells...But Who's Buying? dan Slayer - Reign In Blood...


antara lain2 yang menarik pada aku...cerita Eddie Trunk pasal dapat interview Axl Rose kat rancangan That Metal Show dia...bukan senang2 nak dapat interview Axl...


Cerita pasal Motley Crue dan Def Leppard tua tour bersama2...interview ngan Nikki Sixx dan Joe Elliot...


preview buku autobiography Dirty Deeds: My Life Inside/Outside of AC/DC oleh bekas bassist AC/DC (1975-1977) Mark Evans... 


album no 1 pilihan Classic Rock untuk 2011...aku tak pernah dengar Mastodon...best sangat ker?...teringin jugak nak tau...1st time dengar satu lagu dorang kat cd free yang aku dapat dari majalah ni...komen aku...err...mungkin aku kena dengar lagu2 dorang yang lain jugak kot...


ni cd free yang aku cakap tu...(ada Motorhead,Saxon,Alice Cooper dll)...plus kalender untuk tahun 2012...nak gantung ker?...hmmm..mungkin tidak...nanti malaikat tak masuh rumah... :P


 Cerita disebalik gambo...John McMurtrie dari buku On Board Flight 666


dan yang menariknya pasal Classic Rock ni...bila dapat banyak cerita2 pasal band2 yang kekadang kita pun dah terlupa...kisah Dan Baird dan bandnya The Georgia Sattelites....aku pernah buat entri pasal band ni <SINI>



15 comments:

  1. tak boleh celen isu ni lagi le nampaknya http://krenmaut.blogspot.com/2008/10/metal-hammer-thrash-metal-special-issue.html

    ReplyDelete
  2. RM39.90 pergh!~
    kenapa aku berkira sgt pulak ni?

    ReplyDelete
  3. Dr Ben...betul...sayangnya aku miss issue tu...

    Ijau...kekadang minat>RM...hasilnya = pokai...heheh..

    ReplyDelete
  4. alamak..kena carik nih..
    klasik rock ni galak plak wat kuar spesel edition mcm ni..atau mmg format majalah ni kuarkan spesel edition aje?

    ReplyDelete
  5. faizal...kalau RM>minat...lagi best...heheh

    Jemz...spesel edition tu kekadang jer...cumanya dorang selalu buat topik2 khas...contohnya bila sambut anniversary sesuatu album...ada beberapa pages khas untuk tu...utk issue ni...sempena 25 tahun 3 album thrash tu...

    ReplyDelete
  6. thrash metal issue. ARGHHHHH! empat pahlawan thrash dengan senjata pemusnah besar2an memasing! keluaran khas klasik rock yang jadi rujukan sangat berguna pada kartunis cam gua.

    ReplyDelete
  7. aku rasa engko patut dengor Mastodon... tapi aku baru dengar dua album ajer Leviathan ngan Crack The Skye... drummer nye best!!!

    ReplyDelete
  8. kalau first time dengar mastodon dengan the hunter macam first time dengar metallica dengan black album..hehe

    ReplyDelete
  9. kena beli jugak lah nampak nya nih :)

    ReplyDelete
  10. Yup..Aku sokong engko Kaboi Tanduk

    ReplyDelete
  11. apa barang mastodon.... band yang remains2 tu lagi best... band apa tu ? ala yang ngko tengok kat singapore 15february tahun lalu tu... errr rise to remain ker??

    ReplyDelete
  12. tensen betul gua..ni issue bulan bape eh?..merata cari kat KL..kat distro..kat kedai kapet..kat flea market..x jumpa2...arghhh

    ReplyDelete
  13. arghhhhhh..patut la x jumpa!!..

    ReplyDelete