Wednesday, January 19, 2011

Keep Your Hand To Yourself

Rasanya sepanjang 2 bulan mendatang ni aku terpaksa mengurangkan aktiviti blogging aku ni...assistant aku kat opis cuti bersalin...berkerja di sebuah branch kecik macam company aku ni banyak kerja yang kena multi tasking...bila sorang cuti lama...memang tak akan ada pengganti yang tetap...so banyak benda yang aku kena buat sendiri nampaknya...maka dengan itu berkuranglah masa2 untuk aku mengulor...bertenet...bersosial serta lepak tangga....hmmm...kerja...kerja...dan kerja...nampaknya bertambah berkat la gaji aku bulan ni...hehehe...

tapi gatal tangan nak buat entry jugak...layan lagu jer la...ni aku gerenti ramai tak tau lagu ni...Keep Your Hand To Yourself adalah sebuah lagu one hit wonder dari Georgia Satelites..sebuah band berkonsepkan Southern Rock..lagu ni popular disekitar tahun 1986..pernah dapat kedudukan no 2 kat Carta Billboard..kalah hanya kepada Livin' On A Prayer - Bon Jovi (ni zaman memang banyak lagu2 rock masuk carta Billboard)..



Aku 1st time dengar lagu ni dari kaset kompilasi Kerrang cap apache..dalam banyak2 lagu heavy metal kat dalam tu..boleh terselit pulak lagu berentak southern rock ni..mula2 tak minat..tapi dah disebabkan selalu dengor...jadi terminat pulak.

Dulunya aku ingatkan Georgia Satellites ni artis solo macam Bryan Adam tu..rupanya sebuah band yang berasal dari Georgia..maklum la dulu2 tak der cik wiki kan..albumnya pun baru beberapa tahun yang lepas je aku sedut..tapi tak masuk sangat la..maklum la..aku southern rock..country dan blues ni susah skit nak hadam...tapi aku sedut jugak semata2 pasal lagu ni..hmmm..the memory remains!


layannnnnn.....


I got a little change in my pocket going jingle lingle ling
Want to call you on the telephone baby I give you a ring
But each time we talk I get the same old thing
Always no huggin no kissin until I get a wedding ring
My honey my baby dont put my love upon no shelf
She said dont give no lies and keep your hands to yourself

Cruel baby baby baby why you want to treat me this way
You know Im still your lover boy I still feel the same way
Thats when she told me a story bout free milk and a cow
And she said no huggin no kissin until I get a wedding vow
My honey my baby dont put my love upon no shelf
She said dont hand me no lies and keep your hands to yourself

You see I wanted her real bad and I was about to give in
Thats when she started talkin true love started talkin about sin
I said honey Ill live with you for the rest of my life
She said no huggin no kissin until you make me your wife
My honey my baby dont put my love on no shelf
She dont hand me no lies and keep your hands to yourself.





No comments:

Post a Comment