Monday, February 27, 2012

Point Of Entry

Sepatutnya aku dah start cerita pasal album2 dari tahun yang belakangnya 2...tapi sebab Judas Priest baru main kat Spore...review Deaf kat >SINI<...teringat pulak aku kat album yang dah berusia 31 tahun ni...



Judas Priest - Point Of Entry (1981)

Aku mula betul2 follow Judas Priest ni masa tahun 87 kalau tak silap...masa zaman album Priest...Live!...sejak tu aku mula menjejaki album2 yang sebelumnya...terutama lagu2 yang ada dari album live tersebut...Point Of Entry bukanlah menjadi keutamaan memandangkan aku cuma tau lagu Heading Out To The Highyway...keutamaan sudah tentu album2 seperti Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith, Killing Machine/Hell Bent for Leather dan British Steel...tambah2 pulak banyak review cakap album ni tak berapa best...

Tapi sebagai seorang cdholic...selagi tak complete discography sesuatu band tu memang rasa macam tak puas hati...kecuali la band tu dah berubah arah dan aku tak minat langsung...contohnya aku takder pun Metallica St. Anger...so akhirnya aku terbeli jugak Point Of Entry ni...



Bila dah dengar...memang aku bersetuju ngan  review2 yang cakap album ni tak berapa best...rasanya selain Heading Out To The Highway...cuma Desert Plains dan Solar Angels yang buat aku tertarik...lain2 biasa2 ajer...macam filler pun yer jugak...kekadang rasa macam tak caya pulak album ni diterbitkan di antara British Steel dan Screaming for Vengeance...aku rasa Turbo yang orang kata pop tu pun lagi best...Point Of Entry ni apa kurangnya...sound memang pop pun...cumanya tak guna synthesizer jer...kekadang buat aku teringat band2 AOR zaman 70an macam Foreigner...contohnya kat lagu "Turning Circles"...mungkin terlampau cepat sangat masuk studio selepas meletupnya British Steel kot...idea dah kering agaknya...

Tak banyak yang boleh aku cerita pasal album ni...pasal aku tak berapa minat...kesimpulannya...toksah lah beli jika korang bukannya kipas susah nak mati Judas Priest...





2 comments:

  1. Utk pengetahuan ko...aku langsung tak de album diaorang ni....hu hu hu!!

    ReplyDelete
  2. Aku punya koleksi pun tak lengkap.. berlubang - lubang...bila nak tampal? dalam perancangan...

    ReplyDelete